انتشار اطلاعات جدید از آیپد پرو؛ صفحه نمایش ۱۲.۲ اینچی، ضخامت ۷ میلی‌متری و اسپیکرهای استریو

در این روزها که اخبار جیلبریک آی‌اواس ۸ بسیاری از خبرهای دیگر را تحت الشعاع قرار داده و آن‌ها را به حاشیه برده است پیدا می‌شود خبرهایی که در همین بین نیز جلب توجه کنند. از جمله‌ی این اخبار اطلاعات جدیدی است که از آیپد پرو منتشر شده است.

مدت‌هاست شایعه شده که اپل در حال کار بر روی آیپدی بزرگتر از آن چه تا کنون دیده‌ایم است. هر چند گفته می‌شود که این شرکت در چند وقت اخیر برای آن که تأمین‌کنندگان قطعات بتواند از عهده‌ی درخواست بالایی که برای دستگاه آیفون ۶ پلاس بربیایند برنامه‌های خود برای این تبلت را فعلاً عقب انداخته است، اما به هر حال این پروژه در حال جریان است و در همین خصوص سرویس Mac Otakara به تازگی اطلاعات جدیدی از این دستگاه منتشر کرده است.

بر اساس گزارش جدید این سرویس تبلت بزرگتر اپل مجهز به صفحه نمایش ۱۲.۲ اینچی خواهد بود. مقداری کمتر از اندازه‌ی ۱۲.۹ اینچی که چند وقت اخیر در گزارش‌های مختلف ذکر می‌شد، اما همچنان حتی بزرگتر از برخی مدل‌های لپ‌تاپ مک‌بوک. در مورد اسپیکرهای دستگاه خبر از تعبیه‌شدن دو اسپیکر دیگر در قسمت فوقانی دستگاه داده می‌شود. تحقق این موضوع می‌تواند در حکم دری باشد که به سمت تجربه‌ی صوتی بهتر بر روی آیپد گشوده می‌شود.

در ادامه‌ی گزارش آمده است که آیپد پرو به باریکی دستگاه آیپد ایر ۲ با ۶.۱ میلی‌متر ضخامت نخواهد بود، اما همچنان با ضخامت بسیار پایینی تولید خواهد شد. عدد منتشرشده برای این مشخصه ۷ میلی‌متر است. برای آن که قیاسی انجام داده باشید می‌توانید دو دستگاه آیفون ۶ و ۶ پلاس را در نظر بگیرید که به ترتیب ۶.۹ و ۷.۱ میلی‌متر ضخامت دارند.

mac_otakara_ipad_pro_sketch

تصویر فوق نیز در میانه‌ی گزارش آمده و به دستگاه آیپد پرو نسبت داده شده است. هر چند واقعاً جای سوال دارد که این چه تصویری است که بتوان به آن استناد کرد، اما در همین حد نیز می‌توان سوراخ‌هایی را در قسمت فوقانی دستگاه دید که به همان اسپیکرهای مذکور در قسمت فوق نسبت داده می‌شوند.

شاید نوع اطلاعات و تصویری که ذکرشان رفت شما را به این فکر بیاندازد که با اطلاعات نه چندان معتبری روبرو هستید. اما برای رفع چنین سو تفاهمی جا دارد اشاره کنیم که وبسایت Mac Otakara سابقه‌ی خوبی در زمینه‌ی انتشار اخبار و شایعات مربوط به محصولات اپل دارد. هر چند این به معنای بی‌نقص بودن مطالب این سرویس نیست، اما اطلاعاتی نظیر عرضه‌شدن آیپد مینی ۳ و اسمارت کیس و کاور با رنگ‌های جدید از شایعات اخیر منتشرشده توسط این وبسایت بودند که به حقیقت بدل شدند. از گزارش‌های معتبر قدیمی این وبسایت نیز می‌توان به خبر بازطراحی آیپاد تاچ و آیپاد نانو که در سال ۲۰۱۲ منتشر شده بودند اشاره کرد.