تصاویر جدید منتسب به آیپد پرو با پورت ناشناخته‌ای در لبه‌ی کناری

شب گذشته به فاصله‌ی کوتاهی پس از انتشار تصاویر منتسب به پنل پشتی آیفون ۶سی، شاهد عرضه‌ی تصاویری جدید منتسب به دستگاه آیپد پرو بودیم. در این تصاویر برای نخستین بار در سمت کناری گجت پورتی اضافی برای اتصال کابل مشاهده می‌کنیم. عملکرد این پورت فعلا مشخص نیست، اما گمانه‌زنی‌ها از احتمال کار گذاشته‌شدن پورت لایتنینگ اضافی یا پورت USB-C خبر می‌دهند. این تصاویر نخستین بار در شبکه ی اجتماعی چنینی Sina Weibo چشم به جهان گشودند و توسط سرویس HDBlog نیز انتشار یافتند.

 

دستگاهی که در تصاویر منتشرشده وجود دارد بیشتر به شکل مدلی به نظر می‌رسد که توسط شرکت‌های سازنده‌ی لوازم جانبی برای انجام تست‌های مختلف و بر اساس شایعات منتشرشده و تصاویر شماتیک لورفته ساخته می‌شود. اگر چه بخاطر اهمیت کار معمولاً این مدل‌ها دقیق ساخته می‌شوند، اما صحت و دقت آن‌ها را نمی‌توان به طور کامل تأیید کرد و وجود اشکال در آن‌ها بخاطر نقص‌هایی که در اطلاعات درزیافته وجود دارد موضوعی طبیعی است و نباید از بابت آن گله‌مند شد.

 

جالب‌تر این که این مدل و شیاری که در لبه‌ی کناری آن وجود دارد با تصاویری که پیش از این با عنوان کیس دستگاه آیپد پرو منتشر شده بودند همخوانی دارد. در زمان انتشار تصاویر این کیس گمان می‌رفت که شیاری که در کنار کیس تعبیه شده است شیار مربوط به خشاب سیمکارت است (هر چند کسی نبود که بپرسد مگر بر روی کیس‌ها معمولاً شیاری برای بخش سیمکارت قرار می‌دهند؟). با انتشار شایعات آتی پس از آن زمان کم‌کم موضوع شیار لبه‌ی کناری کمرنگ شده و به فراموشی سپرده شد.

 

شایعاتی که تا به امروز منتشر شده‌اند مدعی‌اند که آیپد پرو مدل بزرگتری از آیپد ایر با صفحه نمایش ۱۲.۲ یا ۱۲.۹ اینچی خواهد بود که بر روی آن از پردازنده‌ی A8X، رم ۲ گیگابایتی و سنسور تاچ آی‌دی بهره برده خواهد شد. در شایعات اخیر حتی از پشتیبانی قلم‌های استایلوس و پورت‌های یو‌اسی‌بی بر روی بدنه جهت اتصال ماوس یا کیبورد اکسترنال نیز سخن به میان آمده است. در صورتی که چنین دستگاهی به نهایی‌ترین مرحله‌ی توسعه و عرضه برسد، در پاییز امسال آن را در کنار آیپد ایر و آیپد مینی جدید بیشتر خواهیم شناخت.