لیست کامل کیبوردهای سفارشی منتشرشده برای آی‌اواس ۸ + طریقه‌ی استفاده

اپل شب گذشته سیستم عامل آی‌اواس ۸ را به طور عمومی منتشر کرد. سیستم عاملی که برای نخستین بار در تاریخ آی‌اواس به لطف تعبیه‌شدن APIهای جدید امکان ساخت کیبوردهای سفارشی توسط برنامه‌نویسان را ممکن ساخته است. قابلیتی که پیش از این تنها توسط جیلبریک‌کردن دستگاه ممکن بود و نتیجه‌ی کار نیز به زیبایی آن چه در وضعیت فعلی حاصل می‌شود نبود.

از آن جایی که برخی گروه‌های ایرانی نیز برای ساخت کیبورد سفارشی فارسی برای این این سیستم عامل اقدام کرده‌اند، مفید دیدیم که راهنمایی کلی منتشر کنیم برای نحوه‌ی استفاده از کیبوردهای سفارشی بر روی آی‌آواس ۸. در انتهای آموزش نیز لیستی آورده‌ایم از کیبوردهای سفارشی که تاکنون برای این سیستم عامل منتشر شده‌اند.

بهترین کیبورد فارسی سفارشی برای آی‌اواس ۸ که تا به امروز دیده‌ام کیبورد Persian Typer است که حاصل کار چند برنامه‌نویس خوش‌ذوق ایرانی است. این اپلیکیشن در حال طی‌کردن آخرین مراحل گرفتن تأییدیه از سوی اپ استور برای انتشار است و زمانی که این امر محقق شود موضوع را در اپل اپس به اطلاعتان خواهیم رساند. با استفاده از همین آموزش زیر خواهید توانست از کیبوردهای سفارشی فارسی نیز استفاده کنید.

نحوه‌ی نصب کیبوردهای سفارشی و استفاده از آن‌ها در آی‌اواس ۸:

– نخست باید کیبورد مورد نظر را از اپ استور دانلود کنید. این کیبوردها دقیقاً به فرم اپلیکیشن در اپ استور قرار گرفته‌اند. کافی است مشابه روندی که برای دانلود اپلیکیشن طی می‌کنید جلو بروید و کیبورد را از اپ استور دانلود کنید.

IMG_0023.PNG

– پس از آن که کیبورد را دانلود کردید و آیکون آن در هوم اسکرین قرار گرفت، یک بار بر روی آیکون آن تپ کنید تا مراحل خودکار نصب کیبورد بر روی سیستم عامل به طور آنی انجام شود. سپس به بخش کیبورد که در قسمت General اپلیکیشن Settings قرار دارد بروید.

IMG_0015

– بر روی گزینه‌ی Add New Keyboard تپ کنید.

IMG_0017

– در این قسمت لیستی از کیبوردهای نصب‌شده بر روی دستگاهتان را مشاهده خواهید کرد. این کیبوردها در دو گروه دسته‌بندی شده‌اند. گروه دوم کیبوردهای با زبان‌های مختلف است که پیش از این نیز به صورت پیش‌فرض بر روی آی‌اواس قرار داشتند. اما گروه نخست کیبوردهایی هستند که شما نصب کرده‌اید. بر روی یکی از کیبوردهای گروه نخست تپ کنید تا به لیست کیبوردهای فعال اضافه شود.

IMG_0018

– یک اپلیکیشن که قابلیت تایپ در آن فعال باشد را باز کنید. عوض‌کردن کیبورد و استفاده از کیبوردهای سفارشی مشابه روند سابق تعویض کیبورد است. بر روی دکمه‌ی دارای آیکون کروی تپ کنید تا کیبورد دلخواهتان آماده به استفاده شود.

IMG_0020

در زیر می‌توانید لیستی از کیبوردهای سفارشی منتشر شده تا کنون برای آی‌اواس ۸ را مشاهده کنید. با کلیک بر روی نام هر یک از آن‌ها به صفحه‌ی دانلود کیبورد در آی‌اواس ۸ منتقل خواهید شد.

– SwiftKey

– Swype

– Minuum

– Fleksy

– TouchPal

– TextExpande

– KuaiBoard

– Keymoji