معرفی توییک Tage؛ جایگزین خلف توییک محبوب Zephyr

توییک نام‌آشنای Zephyr پس از عرضه در سیدیا تبدیل به یکی از پرطرفدارترین توییک‌های آی‌اواس ۶ شده بود. اما متأسفانه پس از عرضه‌ی آی‌اواس ۷ و جیلبریک‌شدن آن، دیگر آپدیتی برای این توییک برای سازگار شدن با این نسخه از سیستم عامل ندیدیم و حتی خبرهای بیشتری نیز در مورد آن منتشر نشد. اگر از کاربران این توییک بودید و عادت‌کردن به آن باعث شده بود که پس از آپدیت به آی‌اواس ۷ کاربری دستگاه مانند سابق برایتان لذت نداشته باشد، باید ممنون برنامه‌نویس توییک مشابه و جدید Tage باشید.

این توییک که توسط Ma Jun توسعه و انتشار یافته است، عملکردی بسیار مشابه توییک Zephyr از خود به نمایش می‌گذارد. عملکردهای توییک را می‌توان در ۵ دسته‌ی کلی جای داد. می‌توانید از طریق سوایپ از چپ و راست صفحه بین اپلیکیشن‌های در حال اجرا سوئیچ کنید، با سوایپ از پایین صفحه به بالا اپلیکیشن را بسته و یا اپ سوئیچر را اجرا کنید، و با سوایپ از گوشه‌های چپ و راست صفحه دستگاه‌هتان قفل کنید.

لیست عملکردهای توییک به همین جا ختم نمی‌شود. این توییک تعدادی قابلیت نو نیز به بخش اپ سوئیچر اضافه می‌کند. با سوایپ به پایین کردن بر روی کارت دارای تصویر هوم اسکرین در اپ سوئیچر می‌توانید دستگاه را خاموش، ریستارت، ری‌اسپرینگ و یا لاک کنید. امکان بردن دستگاه به سیف مود از طریق این منو نیز تعبیه شده است. با سوایپ به پایین بر روی نمای کارتی اپلیکیشن‌های دیگر در اپ سوئیچر نیز می‌توانید تمامی اپلیکیشن‌های در حال اجرا و یا فقط آن‌هایی را که به حالت اجرا در بک‌گراند فرستاده شده‌اند ببندید.

tage-2

در بخش تنظیمات توییک انبوهی از تغییرات قابل اعمال را خواهید یافت. از این قسمت می‌توانید هر یک از قابلیت‌های ذکرشده در فوق را فعال یا غیرفعال کنید، ناحیه‌ی عمل هر یک از عملکردهای بر روی صفحه نمایش را تغییر دهید، میزان حساسیت توییک را تغییر دهید و یا لیستی از اپلیکیشن‌هایی بسازید که نمی‌خواهید توییک در محیط آن‌ها عمل کند.

tage-prefs

با این توضیحات به طور واضحی می‌بینید که اگر سراغ Tage بروید دیگر جای خالی Zephyr چندان احساس نمی‌شود. این توییک نه تنها امکاناتی مشابه را به ارمغان می‌آورد، بلکه پا را فراتر گذاشته و ثمره‌ی گذشت یک سال از عرضه‌ی Zephyr را در قالب تعبیه‌ی امکانات نو به نمایش می‌گذارد.

در صورتی که قصد استفاده از Tage را داشته باشید تا سه روز می‌توانید به طور رایگان از آن بهره ببرید. پس از این سه روز برای دریافت لایسنس کامل توییک مجبور به پرداخت ۱.۹۹ دلار خواهید بود. برای کسانی که واقعاً به دنبال چنین توییکی باشند این قیمت غیرمنطقی نیست. Tage از سورس سیدیا قابل دریافت است و سازگار با تمامی دستگاه‌های آیفون، آیپد و آیپاد تاچی است که مجهز به آی‌اواس ۷.۱ به بالا باشند.