نسل بعدی اپل تی‌وی از امکان استریم ویدیوهای 4K بی‌بهره خواهد بود

چند وقتی است که گفته می‌شود اپل به احتمال زیاد در کنفرانس توسعه‌دهندگان امسال با عنوان WorldWide Developers Conference نسخه‌ی جدیدی از دستگاه Apple TV را عرضه می‌کند که مجهز به یک اپ استور مخصوص خود و سازگار با دستیار صوتی این شرکت با نام سیری خواهد بود. این حرف همچنان در هاله‌ای از ابهام است و صحت آن تا روز برگزاری کنفرانس مشخص نخواهد شد، اما خوشبختانه طرفداران این دستگاه به لطف وجود تمرکز رسانه‌ای بر روی موضوع فوق، شانس شنیدن اخبار بیشتری از این وسیله را در روزهای آتی خواهند داشت.

 

در تازه‌ترین اخبار منتشرشده در این خصوص Buzzfeed گزارش داده است که نسل بعدی این گجت از قابلیت استریم ویدیوهای با کیفیت 4K که جزئیات بالاتری را در تصویر ارائه می‌دهند پشتیبانی نخواهد کرد. این سرویس از قول یکی از منابع نزدیک به اپل نوشته است که اپل نیز معتقد است فناوری 4K عالی است، اما این تکنولوژی هنوز نخستین مراحل رشد خود را می‌گذراند و بالغ نشده است. این حرکت که اپل در نسل بعدی اپل تی‌وی چنین قابلیتی تعبیه کند آینده‌نگری خوبی است. بخصوص این که چیپ A8 استفاده‌شده بر روی آیفون ۶ و ۶ پلاس به خوبی از عهده‌ی پردازش و پخش چنین ویدیوهایی برمیاید. اما ظاهراً این شرکت چنین کاری را فعلاً بیهود می‌داند.

 

این موضوع شاید برای کاربران سرویس‌هایی نظیر نت‌فلیکس، آمازون و یوتیوب که چند وقتی است پای ویدیوهای 4K به آن‌ها باز شده است ناامیدکننده باشد. ولی باید در نظر گرفت که اگر چه محتوای 4K در وب موجود است، اما سهم آن‌ها در پخش و استریم به دلیل گران‌بودن روند تولید تا پخششان در مقطع کنونی فعلاً بسیار کم است. حتی بسیاری از کاربران آمریکایی نیز از چنان سرعت اینترنتی برخوردار نیستند که به راحتی از عهده‌ی استریم آنلاین چنین ویدیوهایی بربیاد.