آموزش استفاده از قابلیت Handoff در آی‌اواس ۸ و OS X Yosemite

Handoff نام قابلیتی در آی‌اواس ۸ و OS X Yosemite است که به شما امکان می‌دهد کار با اپلیکیشن‌های خاصی را از همان جایی که بر روی یکی از این سیستم عامل‌ها رها کرده‌اید در سیستم عامل دیگر از سر بگیرید. به عنوان مثال اگر در اپلیکیشن سافاری آیفون صفحه‌ی وبی باز باشد، تنها با یک حرکت می‌توانید وبگردی را از مک یا آیپدتان پی بگیرید. یا زمانی که با یکی از اپلیکیشن‌های مجموعه‌ی iWork بر روی مک در حال کار بر روی سندی هستید، می‌توانید ادامه‌ی کار را به سادگی با آیپد یا آیفونتان انجام دهید. اما چگونه؟ در این پست به شرح این موضوع می‌پردازیم.

نحوه‌ی فعال‌سازی Handoff:

– بر روی OS X Yosemite اپلیکیشن System Preferences را باز کرده و به بخش General بروید. مطابق تصویر زیر گزینه‌ی Allow Handoff between Mac and your iCloud devices را فعال کنید.

handoff-os-x-yosemite– بر روی آی‌دیوایستان به اپلیکیشن Settings رفته و بخش General را باز کنید. Handoff & Suggested Apps را یافته و داخل این بخش گزینه‌ی Handoff را فعال کنید.

handoff-ios-8-settings

نحوه‌ی استفاده از Handoff:

– اطمینان حاصل کنید که بلوتوث و وای‌فای بر روی مک و آی‌دیوایستان فعال باشد.

– از این پس هر زمان که با مکتان در حال کار بر روی اپلیکیشنی باشید که از Handoff پشتیبانی می‌کند، آیکون آن اپلیکیشن مطابق تصویر زیر در پایین لاک‌اسکرین آی‌دیوایستان نشان داده خواهد شد. کافی است که این آیکون را نگه داشته و به بالا بکشید تا سریعاً اپلیکیشن مربوطه باز شود. مشاهده خواهید کرد که اطلاعات دقیقاً تا همانجایی که بر روی مکتان کار کرده‌اید نشان داده می‌شوند.

handoff-icon-lock-screen-ios-8-2

اگر قفل دستگاهتان را باز کنید نیز در قسمت اپ سوئیچر می‌توانید شورتکات بازکردن همان اپلیکیشن را پیدا کنید:

handoff-ios-8-unlocked

مشابه با همین روند، زمانی که از اپلیکیشنی که از Handoff پشتیبانی می‌کند بر روی آی‌دیوایستان استفاده کنید، آیکون آن اپلیکیشن مطابق تصویر زیر در قسمت داک مک نمایان خواهد شد. کلیک‌کردن بر روی این آیکون نیز اپلیکیشن مربوطه را در محیط OS X Yosemite باز کرده و شما را قادر به پیگیری کارتان خواهد کرد.

handoff-yosemite

اپل این امکان را فراهم ساخته تا توسعه‌دهندگان بتوانند از این قابلیت بر روی اپلیکیشن‌های ساخت خودشان نیز استفاده کنند. بنابراین امید است که در ادامه اپلیکیشن‌های بیشتری را با وجود پشتیبانی از این قابلیت ببینیم.