اجرای اپلیکیشن مرورگر وب بر روی اپل اچ به لطف هک Comex

Comex از نام‌های آشنا در دنیای هک آی‌اواس است و عمدتاً او را با جیلبریکی که چندین سال پیش برای این سیستم عامل تحت عنوان JailbreakMe منتشر کرد می‌شناسیم. ظاهراً این هکر به هر دستگاهی که دست پیدا کند ناخونکی خواهد زد و اپل واچ نیز از این قاعده مستثنی نیست. Comex اخیراً در توییتر خودش ویدیویی را منتشر کرده که در آن اجرای اپلیکیشن مرورگر وب بر روی اپل واچ را به تصویر می‌کشد.

 

در این ویدیو به طور واضحی نمایش نشان داده شده است که وبسایت گوگل برای جست و جو بر روی صفحه نمایش حی و حاضر است و به طرق مختلف می‌توان با آن تعامل کرد. اکشن منوی حاوی کپی پیست و گزینه‌ی Define، قابلیت تپ بر روی باکس‌ها جهت واردکردن متن جست و جو و امکان حرکت بین قسمت‌های مختلف صفحه جهت برانداز کامل آن موارد برجسته‌ای هستند که در این ویدیو به چشم می‌خورند.

 

googlesearchapplewatchbanner

 

اپل بر روی اپل واچ اپلیکیشن مرورگر وب تعبیه نکرده و از انتشار اپلیکیشن‌های شخص ثالثی که چنین کارکردی داشته باشند نیز ممانعت به عمل می‌آورد. از این رو داشتن مرورگر بر روی اپل واچ جز با هک‌کردن ممکن نیست. این که این کار چگونه انجام شده است و چطور می‌توان بر روی اپل واچ یک مرورگر وب داشت موضوعی است که فعلاً Comex به صورت یک راز نگه داشته است.

 

البته نبود مرورگر بر روی اپل واچ موضوعی نیست که گلایه‌کردن از آن چندان منطقی باشد. اپل این محدودیت را نه از سر لجبازی با کاربران، بلکه بخاطر کاربردی‌نبودن داشتن قابلیت مرور صفحه‌ی وب بر روی صفحه نمایش کوچک دستگاه اپل واچ بر روی گجت تعبیه نکرده است. اما این موضوع ارزش کار Comex و توانایی او در زمینه‌ی هک را ذره‌ای خدشه‌دار نمی‌کند و جالب است که ببینیم این هکر توانا در ادامه چه چیزهایی برای روکردن دارد.