اسپاتیفای شایعه‌ی تعطیلی سرویس پخش رایگان موزیک خود را تکذیب کرد

اسپاتیفای بالاخره به طور رسمی به چندین ماه شایعه و خبر در مورد سیاست‌های این شرکت واکنش نشان داد. چند وقتی بود که گفته می‌شد این شرکت قابلیت استریم رایگان آهنگ توسط عموم کاربران را  بخاطر فشارهایی که از سوی دیگر بزرگان صنعت موسیقی وارد می‌شود برخواهد چید. مسئولین شرکت در واکنش به این اظهارات به 9to5Mac گفته‌اند که تمامی شایعات و خبرهای موجود در این راستا کذب محض هستند و سرویس استریم رایگان قرار نیست جایی برود. Graham James مدیر ارتباطات شرکت اسپاتیفای گفته است که مدل تجاری فعلی ما جواب می‌دهد.

 

شایعات موجود حول تعطیلی این سرویس از زمان رسانه‌ای‌شدن فعالیت‌های اخیر اپل در راستای راه‌اندازی سرویس پخش موزیک جدیدش شکل گرفت. در چند ماه گذشته گفته می‌شد که اپل برای آن که بتواند شرایطی مناسب برای راه‌اندازی سرویس پخش موزیک خود که قابلیت گوش‌دادن رایگان به موزیک در آن تدارک دیده نشده است فراهم کند، در حال فشارآوردن به شرکت‌های ضبط موسیقی جهت تحریم قابلیت پخش رایگان آهنگ سرویس اسپاتیفای است.

 

در سرویس اپل تنها آهنگ‌های محدودی که توسط صاحبان اثر تعیین می‌شوند رایگان خواهند بود. کاربران برای آن که بتوانند به طور نامحدود به تمامی آهنگ‌ها گوش دهند باید ۷.۹۹ دلار بابت خریداری اشتراک سرویس پرداخت کنند.

منبع : 9to5Mac