اطلاع از حجم تصاویر انتخاب‌شده در گالری به کمک PhotoSize

مواقعی که به مشکل کمبود فضا بر روی آیفونتان بر می‌خورید یکی از جاهایی که به عنوان متهم ردیف جهت پاکسازی به سراغش می‌روید گالری دستگاه است. به دنبال تصاویر مختلف می‌گردید و آن‌هایی که اهمیت کمتری برایتان دارند را پاک می‌کنید. دوباره به بخش مدیریت فضای ذخیره‌سازی دستگاه سر می‌زنید و میزان فضای خالی‌شده را حساب می‌کنید. این رفت و برگشت چندین دفعه تکرار می‌شود تا بالاخره دیگر جایی برای پیشروی بیشتر نماند و دست از سر گالری بردارید. در شرایطی مشابه وضعیت بالا ممکن است این سوال مطرح شود که آیا شبیه به سیستم عامل‌های دسکتاپ راهی برای اطلاع‌یافتن از حجم تصاویری که در گالری انتخاب می‌کنید وجود ندارد؟ طبیعتاً اگر دستگاهتان جیلبریک‌شده نباشد نه. ولی اگر آی‌دیوایس خود را جیلبریک کرده‌اید توییک جدید PhotoSize دقیقاً برای این کار توسعه یافته است.

 

پس از نصب‌کردن PhotoSize می‌توانید مستقیماً به سراغ گالری بروید. تصاویر را روبرویتان باز کرده و با انتخاب گزینه‌ی Select حالت انتخاب عکس را فعال کنید. به موازات این که تصاویر را انتخاب می‌کنید، حجم اشغال‌شده از حافظه‌ی داخلی توسط مجموعه‌ی تصاویر انتخاب‌شده در بخش عنوان صفحه به نمایش در می‌آید. مشابه آن چه که در تصویر ابتدای پست می‌بینید.

 

بخش تنظیمات این توییک نیز پس از نصب‌شدن به اپلیکیشن Settings افزوده می‌شود، اما به جز دکمه‌ی فعال / غیرفعال‌کردن گزینه‌ی دیگری در این بخش پیدا نخواهید کرد.

 

photosizeprefs

 

در صورتی که نیاز به PhotoSize را تا به امروز احساس کرده‌اید می‌توانید آن را به رایگان از سورس بیگ‌باس دانلود و نصب کنید. این توییک کاربردی با هر دو نسخه‌ی ۷ و ۸ سیستم عامل آی‌اواس سازگار است.