افزودن ویجت زیبای موزیک به نمای Reachability با توییک Aspectus

در سیدیا می‌توانید انبوه توییک‌هایی را بیابید که کارشان افزودن نماهای مختلف به فضایی است که با فعال‌کردن قابلیت Reachability در قسمت فوقانی نمای سیستم عامل نشان داده می‌شود. یکی از کاربردی‌ترین توییک‌ها در این زمینه که اخیراً پا به سیدیا گذاشته است Aspectus نام دارد. Aspectus که توسط دو تن از توسعه‌دهندگان عرصه‌ی جیلبریک توسعه یافته است در اصل یک ویجت موزیک برای Reachability است که به کاربران امکان مدیریت پخش موزیک در آی‌اواس از هر نقطه از سیستم عامل را می‌دهد. در نمای اصلی ویجت می‌توانید دکمه‌های معمول کنترل پخش نظیر پخش / توقف، رفتن آهنگ بعدی و قبلی و کنترل سطح ولوم را مشاهده کنید.

 

در کنار دکمه‌های کنترل پخش اطلاعات مربوط به نام آهنگ و خواننده‌ی آن نیز به نمایش در می‌آید و امکان گشتن در اپلیکیشن موزیک جهت انتخاب آهنگ‌های بعدی لیست پخش در اختیارتان قرار می‌گیرد. برای این کار نیاز است که بر روی عبارت Music واقع در گوشه‌ی سمت چپ و بالای ویجت تپ کنید تا نمایی کوچک از اپلیکیشن موزیک نظیر تصویر سمت راست ابتدای پست برایتان نمایش داده شود. بدون آن که نیاز به ترک‌کردن اپلیکیشنی که پیش رویتان باز است باشد می‌توانید بین تب‌های مختلف اپلیکیشن موزیک جابجا شوید و موزیکی که قصد گوش‌دادن به آن را دارید بیابید.

 

از نکات قابل توجه در طراحی ویجت می‌توان به قرارگرفتن تصویری بلورشده از کاور آهنگ در پس‌زمینه به هنگام پخش اشاره کرد. پس از نصب‌کردن Aspectus نیازی به انجام تنظیمات خاصی نیست. کافیست Reachability را فعال کنید (با دو بار تپ بر روی دکمه‌ی هوم) و کنترل موزیک را در دست بگیرید. توجه داشته باشید که برای فعال‌کردن قابلیت Reachability بر روی گوشی‌هایی به جز آیفون ۶ و ۶ پلاس نیاز است که نخست توییک ReachAll را نصب کنید و سپس می‌توانید به سراغ Aspectus بروید. توسعه‌دهندگان Aspectus گفته‌اند که این توییک به طور کامل با توییک ReachApp نیز سازگار است و هر دوی آن‌ها را می‌توانید بدون آن که تداخلی در کار هم ایجاد کنند همزمان بر روی آی‌دیوایستان داشته باشید.

 

در صورتی که علاقه‌مند به استفاده از Aspectus شده‌اید می‌توانید آن را به قیمت ۹۹ سنت از سورس بیگ‌باس خریداری کنید. اگر امکان خرید برایتان مهیا نیست می‌توانید سراغ سورس‌های ارائه‌دهنده‌ی توییک‌های کرک‌شده نیز بروید. برای استفاده از Aspectus نیاز است که نسخه‌ی سیستم عامل دستگاه نسخه‌ای از نسل هشتم باشد.