انتشار نخستین آپدیت سیستم عامل اپل واچ و جزئیات جالب در خصوص آن

همانطور که پیش از این از شایعات شنیده و در خبرهای مختلف نیز از این موضوع یاد کرده بودیم، اپل قرار بود پیش از رسیدن دستگاه اپل واچ به دست عموم کاربران نخستین آپدیت نرم‌افزاری سیستم عامل آن را عرضه کند. ساعاتی پیش این اتفاق افتاد و آپدیت آی‌اواس ۸.۲ از سوی اپل برای اپل واچ منتشر شد. اشاره شده است که این آپدیت از نوع OTA است. نخستین سیل کاربرانی که از روز آینده به اپل واچ‌های خود دست پیدا کنند خواهند توانست این آپدیت را بر روی ساعت هوشمندشان نصب کنند. در خصوص این آپدیت نکات مختلفی وجود دارد که شایان توجه‌اند:

 

– اپل سیستم عامل دستگاه اپل واچ را Watch OS نامگذازی کرده است. اما در هر حال جای شک و تردیدی نیست که این سیستم عامل یک ویرایش دستکاری و بهینه‌شده از سیستم عامل آی‌اواس است.

 

– این آپدیت در دو نسخه‌ی متفاوت برای هر یک از مدل‌های ۳۸ میلی‌متری و ۴۲ میلی‌متری منتشر شده است. آپدیت مربوط به مدل ۳۸ میلی‌متری Watch1,1 و آپدیت مربوط به مدل ۴۲ میلی‌متری Watch1,2 نام دارد.

 

– Steve Troughton-Smith از توسعه‌دهندگان دنیای جیلبریک اشاره کرده است که بسیاری از کدهایی که بر روی اپل واچ اجرا می‌شوند کدهای مربوط به سیستم عامل آی‌اواس هستند. تنها با این تفاوت که بر روی این وسیله به جای SpringBoard از Carousel برای نمایش محتوا استفاده می‌شود.

 

– Troughton-Smith افزوده است که در این آپدیت درایور مربوط به چیپ PowerVR SGX543 تعبیه شده است. اپل پیش از این از چیپ گرافیکی PowerVR SGX543 بر روی پردازنده‌ی A5 جهت قدرت‌بخشیدن به آیپد ۲ و آیفون ۴اس استفاده کرده بود.

 

– این آپدیت نزدیک به ۱۰۸ مگابایت حجم دارد.

 

این آپدیت را می‌توانید به کمک لینک‌های موجود در این صفحه دانلود کنید. جالب خواهد بود که ببینیم توسعه‌دهندگان و هکرها در خصوص جیلبریک‌کردن اپل واچ از دستشان چه کارهایی ساخته است.