انتشار گزارش‌های مختلف از تأثیرات مثبت و منفی اپل واچ بر عمر باطری آیفون

یکی از موضوعاتی که پس از خرید اپل واچ و شروع به استفاده از آن باید در نظر داشته باشید تأثیری است که این وسیله بر روی باطری آیفونتان خواهد گذاشت. این ساعت هوشمند از وجود دستگاه آیفون در موقعیت‌های مختلفی بهره می‌برد و بخشی از کارهای خود را بر دوش آن محول می‌کند. از این رو تغییر در روند معمول مصرف باطری گوشیتان طبیعی خواهد بود. در خصوص همین موضوع اخیراً گزارش‌های جدیدی منتشر شده است که در یک سو خبر از بهترشدن، و در سوی دیگر خبر از به خاک سیاه نشستن عمر باطری آیفون پس از متصل‌کردن آن به اپل واچ می‌دهند.

 

در حالت کلی تصور منطقی این است که افزایش سرعت خالی‌شدن باطریتان موضوع قابل انتظاری باشد. همانطور که گفتیم دستگاه اپل واچ از وجود آیفون کمال بهره را می‌برد و از قدرت پردازنده گرفته تا اتصال اینترنتی گوشی هوشمندتان موضوعی است که اپل واچ کاملاً به آن‌ها علاقه‌مند است. اما لزوماً استفاده از این ساعت هوشمند مدت زمان کمتری آیفونتان را برای شما قابل استفاده خواهد کرد؟ این موضوع کاملاً بستگی به طرز استفاده‌ی شما دارد. برای مثال اگر پس از خرید اپل واچ نیز به همان روال سابق از آیفونتان استفاده کنید، طبیعی است که اتصال اپل واچ به آن بار اضافی بر دوش باطری گوشیتان خواهد گذاشت. اما در مواردی نیز استفاده از اپل واچ موجب کاهش نیاز به دستگاه آیفون و بدین ترتیب جبران‌شدن سهم مصرفی توسط اپل واچ می‌شود.

 

Ryan Block سردبیر سابق سرویس Engadget متوجه شده است که عمر باطری آیفونش به طرز شدیدی تحت تأثیر استفاده از اپل واچ قرار گرفته و اپلیکیشن Watch پس از ۹ ساعت استفاده از این دو گجت سهمی ۳۰ درصدی از باطری آیفون را بلعیده است. بسیاری از صاحبان اپل واچ در فروم‌های MacRumors نیز خبر از تأثیری این چنینی بر روی آیفون پس از خرید اپل واچ داده‌اند. برای مثال یکی از کاربران به نام SimsDaniel گفته است که برای نخستین بار طی مدتی که کاربر آیفون ۶ پلاس شده است گوشی‌اش را قبل از آن که روز به انتها برسد به شارژ زده و این موضوع از اتصال اپل واچ به گوشی هوشمندش ناشی می‌شود. او افزوده است که انتقال ایمیل‌های دریافتی از آیفون به اپل واچ یکی از کارهایی است که فشار زیادی بر دوش باطری آیفون تحمیل می‌کند.

 

آنطور که در اظهار نظر SimsDaniel آمده است، انتقال ایمیل به اپل واچ یکی از سنگین‌ترین کارهایی است که باطری آیفون با آن مواجه می‌شود. به عنوان راه حل نیز گفته می‌شود که سعی کنید تا حد امکان آیفون و اپل واچ به یک شبکه‌ی وای‌فای مشترک متصل باشند. این مسئله موجب می‌شود که دو گجت دیگر سراغ بلوتوث برای برقراری ارتباط نروند و در مصرف باطری نیز تا حد زیادی صرفه‌جویی شود. البته همانطور که گفتیم در سوی دیگر نظراتی متفاوت با آن چه که آورده شد نیز وجود دارد. برای مثال یکی از کاربران گفته است که وجود اپل واچ باعث شده است که باطری آیفونش برای نخستین بار طی یک روز کامل دوام بیاورد.

 

در نهایت نباید فراموش کرد که در حال حاضر با نسل نخست دستگاه اپل واچ روبرو هستیم و حتی نرم‌افزار آن نیز تنها یک آپدیت تا به امروز به خود دیده است. از این رو انتظار می‌رود که در آینده شرایط تصویرشده‌ی فوق به مراتب بهتر از آن چه که کاربران در شرایط فعلی تجربه می‌کنند شود.