اپل به طور رسمی تاریخ برگزاری همایش WWDC ۲۰۱۵ را اعلام کرد

ساعاتی پیش اپل به طور رسمی اعلام کرد که امسال نیز سنت برگزاری همایش توسعه‌دهندگان پابرجاست و از تاریخ ۱۸ خرداد ۹۴ تا ۲۲ام همان ماه پذیرای دولوپرهایی خواهد بود که شانس حضور در همایش امسال را بیابند. این کمپانی از تصویر ابتدای پست به عنوان بنر معرفی مراسم امسال استفاده کرده است و بر اساس شعاری که با عنوان The epicenter of change در تصویر آمده است می‌توان گفت که همایش امسال تلنگرهای رو به جلوی بزرگی را به عرصه‌ی نرم‌افزاری شرکت اپل وارد خواهد کرد.

 

همه ساله همایش WWDC ۲۰۱۵ محل گردهمایی توسعه‌دهندگان سراسر جهان جهت آشناشدن با آخرین پیشرفت‌های صورت‌گرفته در زمینه‌ی قدرت نرم‌افزاری شرکت اپل است و طی دوره‌های آموزشی مختلفی که در قالب کارگاه‌های متعدد برگزار می‌شود، کمپانی اپل دولوپرها را با آخرین فناوری‌های خود همراه کرده و آن‌ها را در این خصوص آموزش می‌دهد. به دلیل زیاد بودن تقاضا در برابر ظرفیت پذیرش، امسال نیز نظیر سال گذشته شیوه‌ی انتخاب شرکت‌کنندگان به طور تصادفی و بر اساس سیستم قرعه‌کشی خواهد بود. البته توسعه‌دهندگان بسیاری که از حضور در این کنفرانس بازخواهند ماند می‌توانند دوره‌های مختلف را به طور ویدیویی و زنده پیگیری کنند.

 

شاید جذاب‌ترین جنبه‌ی این همایش برای عموم کاربران را بتوان کنفرانس روز نخست دانست. کنفرانسی که همه ساله پیش نمایش نسل آینده‌ی سیستم عامل آی‌اواس و اواس ایکس را در آن می‌بینیم و تا ماه‌ها خودمان را تا پیش از فرارسیدن نسخه‌ی عمومی با آپدیت‌کردن به نسخه‌های آزمایشی متعدد درگیر می‌کنیم. همانطور که پیش از این در گزارشات منتشرشده خوانده بودیم، نسل بعدی هر دو سیستم عامل OS X و iOS بیش از ارائه‌ی امکانات جدید بر روی افزایش پایداری و سرعت تمرکز خواهند داشت.