اپل واچ موجب بروز سوزش و حساسیت پوستی برای برخی صاحبان این دستگاه شده است

آن‌طور که از گزارش‌ها و حرف و حدیث‌های منتشرشده‌ی جدید به گوش می‌رسد، اپل واچ موجب بروز حساسیت و خارش پوست تعدادی از کاربران این گجت شده است. این موضوع می‌تواند در ارتباط با برخی موادی باشد که در ساخت بندهای این وسیله به کار رفته است. بندهای مدل اسپورت که از لاستیک مصنوعی به جنس فلوروکربن ساخته می‌شوند متهمین ردیف اول چنین ناسازگاری‌ای هستند.

 

اپل در حال حاضر نیز در قسمتی از بندهای مختلف نوشته‌شده در صفحه‌ی پشتیبانی این محصول اشاره کرده است که تعداد کمی از کاربران ممکن است حساسیت‌هایی نسبت به برخی مواد نشان دهند. این موضوع می‌تواند از حساسیت ذاتی خود فرد به ماده، پارامترهای محیطی و مواردی دیگری از این دست باشد. در این متن به مواد مختلفی که می‌توانند برای کاربران حساسیت به دنبال داشته باشند اشاره شده و توصیه شده است که پیش از اقدام به خرید و استفاده از بند دلخواه خود، از نبود مشکلات این چنینی مطمئن شوید.

 

در صورتی که چنین تجربه‌ای برای کاربری پیش بیاید، تنها راه چاره عوض‌کردن بند به مدل دیگری که امید مشکل‌زا نبودن آن می‌رود است. بندی که حداقل از مواد کاملاً متفاوتی ساخته شده باشد. البته همانطور که تذکر داده شد تعداد بسیار کمی از افراد چنین مشکلی را تجربه کرده‌اند. موضوع چندان همه‌گیر نیست و به خاطر این قضیه نمی‌توان چندان به اپل و اپل واچ خرده گرفت. مشکل تنها از ناسازگاری بدن فرد و ماده‌ی به کار رفته در ساخت بند ناشی می‌شود.