باگ کشف‌شده‌ی جدید با یک پیام متنی موجب کرش آیفون می‌شود

به تازگی باگی در اپلیکیشن Messages سیستم عامل آی‌اواس یافته شده است که طی آن گوشی مقصد در صورتی دریافت رشته‌ای خاص از کاراکترها کرش می‌کند. این موضوع روز گذشته توسط یکی از کاربران سرویس reddit شناسایی و گزارش شد و پس از آن خبر این جریان در دهان رسانه‌های مختلف چرخید.

 

در تصویر ابتدای پست می‌توانید متن پیغامی که مشکل ایجاد می‌کند را ببینید. دریافت این رشته توسط آیفون چه به صورت اس‌ام‌اس و چه به صورت آی‌مسیج آن را نیازمند ریستارت می‌کند و از بازشدن مجدد اپلیکیشن Messages ممانعت به عمل می‌آورد. البته در صورتی که این پیغام را دریافت کردید راه حلی سریعی برای موضوع وجود دارد. اینطور که گزارش شده است اپلیکیشن Messages را می‌توان به صفحه‌ی آخرین گفت و گوی انجام‌شده هدایت کرد. یعنی همان گفت و گویی که پیغام مشکل‌زا در آن دریافت شده بود. در صورتی که در این گفت و گو پیغام جدیدی ارسال یا دریافت کنید، اثر باگ از بین رفته و وضعیت به حالت عادی بازمی‌گردد.

 

راه‌حل‌های مختلف دیگری نیز برای این مشکل پیشنهاد شده است. نظیر فرستادن یک پیغام به خودتان با کمک سیری یا قابلیت Share اپلیکیشن Notes. البته Notes در این میان سوگلی نیست و هر اپلیکیشن دیگری که قابلیت ارسال پیام را به شما بدهد قابل استفاده است. در صورتی که کنجکاو سر و کله زدن با این موضوع و در اختیار داشتن رشته‌ی مشکل‌زا هستید، می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.