بتای سوم آی‌آواس ۸.۴ و OS X 10.10.4 از سوی اپل منتشر شد

شب گذشته اپل بتای سوم آی‌آواس ۸.۴ با کد ساخت 12H4098c را برای توسعه‌دهندگان دارای آیفون، آیپد و آیپاد تاچ منتشر کرد. نخستین بتای آی‌آواس ۸.۴ نزدیک به یک ماه پیش عرضه شد و در تاریخ ۲۷ام آوریل بود که عرضه‌ی بتای دوم را شاهد بودیم.

 

بزرگترین تغییری که در آی‌اواس ۸.۴ به وقوع پیوسته بازطراحی اساسی اپلیکیشن پخش موزیک است. پیش از این در اپل اپس به دنبال عرضه‌ی بتای نخست این ویرایش، نگاهی کلی به پوست‌اندازی اپلیکیشن موزیک انداخته و در تصاویر مختلفی امکانات جدید آن را برانداز کرده بودیم. طبیعتاً وقتی بتای جدیدی عرضه می‌شود تغییراتی هستند که به وقوع پیوسته‌اند و بسیاری از وبسایت‌ها سریعاُ به دنبال این موارد می‌گردند.

 

به گزارش سرویس خبری 9to5Mac، در آی‌اواس ۸.۴ امکان بازکردن آن دسته از کتاب‌های سرویس iBooks Author که پیش از این محدود به استفاده بر روی آیپد بودند بر روی دستگاه آیفون نیز فراهم شده است. کتاب‌های iBooks Author بخشی از برنامه‌ی کلی اپل در راستای بهبود آموزش است و نه تنها دانش‌آموزان، بلکه معلمان و سایر فعالان عرصه‌ی آموزش را نیز قادر به ساخت کتاب‌های آموزشی پویا می‌کند. این کتاب‌های نخست بر روی آیپد، در ادامه بر روی مک، و نهایتاً با آپدیت جدید آی‌اواس بر روی آیفون قابل دسترس شدند.

 

image-iBooks-Author-textbooks-iPhone

 

در صورتی که به دنبال جیلبریک هستید باید وسوسه‌ی تجربه‌ی استفاده از اپلیکیشن موزیک جدید را کنار بگذارید و از آپدیت‌کردن به نسخه‌های بتای آی‌اواس ۴ خودداری کنید. در حال حاضر آخرین نسخه‌ی قابل جیلبریک آی‌اواس ۸.۱.۲ است که امکان ریستور و آپدیت به آن نیز وجود ندارد. البته چندی پیش انتشار ویدیویی از سوی استفان اسر را شاهد بودیم که در آن آیفون مجهز به بتای نخست آی‌اواس ۸.۴ را در وضعیت جیلبریک‌شده به تصویر کشیده شده بود. اما تا به امروز هیچ جیلبریکی عمومی نشده و هر ادعایی در این خصوص در جهت سوء استفاده از کاربران است.

 

دیگر عادت کرده‌ایم که وقتی خبر عرضه‌ی بتای جدید آی‌اواس را می‌شنویم، منتظر خبر عرضه‌ی بتای جدید سیستم عامل OS X نیز باشیم. به موازات عرضه‌ی بتای سوم آی‌آواس ۸.۴، اپل بتای سوم OS X Yosemite 10.10.4 را نیز به فاصله‌ی دو هفته پس از آخرین بتا منتشر کرد. در صورتی که اکانت توسعه‌دهنده‌ی اپل را در اختیار دارید، می‌توانید به بخش Updates اپلیکیشن اپ استور مک مراجعه کرده و بتای جدید را نصب کنید.