برتری دوربین گلکسی اس۶ بر دوربین آیفون ۶ و ۶ پلاس در تست‌های DxOMark

بر اساس نتایج تست‌های انجام‌گرفته توسط DxOMark Mobile تحت عنوان تست‌های استاندارد صنعت موبایل، دوربین ۱۶ مگاپیکسلی دستگاه گلکسی اس۶ بهتر از دوربین به کار رفته بر روی آیفون ۶ و ۶ پلاس ارزیابی شده است. در این مجموعه تست‌ها دوربین گلکسی اس۶ توانسته است ۸۶ امتیاز کسب کند و با فاصله‌ی نسبت به گلکسی نوت ۴ (با ۸۳ امتیاز)، آیفون ۶ (با ۸۲ امتیاز) و آیفون ۶ پلاس (با ۸۲ امتیاز) در صدر قرار بگیرد.

 

در زمینه‌ی ثبت تصویر، دوربین گلکسی اس ۶ ۸۸ امتیاز گرفته و توانسته دوربین دو دستگاه آیفون ۶ با ۸۳ امتیاز و آیفون ۶ پلاس با ۸۴ امتیاز را پشت سر بگذارد. DxOMark Mobile در توضیح نقاط قوت دوربین گلکسی اس۶ آورده است که ابعاد ۱۶ مگاپیکسلی تصاویر این دوربین موجب ثبت جزئیات بالایی می‌شود که در شرایط کم‌نور جلوه‌ای بهتر از تصاویر سایر دوربین‌ها به خود می‌گیرد. اگر چه در تصاویر ثبت‌شده در نور کم این دستگاه نویز قابل توجه و مسئله‌ی پرش رنگ به چشم می‌خورد، اما با این حال میزان این مشکلات در حدی نیست که دوربین را بلااستفاده کند.

 

در زمینه‌ی ضبط ویدیو نیز بار دیگر دوربین پرچمدار سامسونگ امتیاز بالای ۸۴ را به دست آورده است. این در شرایطی است که دوربین آیفون ۶ و ۶ پلاس به ترتیب موفق به کسب امتیاز‌های ۸۰ و ۷۹ شده‌اند. در توضیح نقطه‌ی قوت دوربین گلکسی اس ۶ در زمینه‌ی ضبط ویدیو نیز از همان دو فاکتور جزئیات بالا و عملکرد بهتر در شرایط نوری کم صحبت به میان آمده است، اما این برتری گلکسی اس ۶ بی‌حرف و حدیث نیست و گفته می‌شود که در ویدیوی‌های ضبط‌شده توسط دوریبن این گجت افکت ژله به طرز شدیدی به چشم می‌خورد.

 

جای شکی نیست که دوربین گلکسی اس۶ قدرتمندترین دوربین به کار رفته در گوشی‌های مجهز به اندروید تا به امروز است. اما این که این دوربین واقعاً عملکردی بهتر از دوربین آیفون ۶ و ۶ پلاس به نمایش می‌گذارد یا نه موضوعی است که فارغ از نتایج حاصل از تست‌های DxOMark Mobile می‌تواند مورد بحث و بررسی قرار گیرد. یکی از مواردی که تست‌های انجام‌شده توسط DxOMark Mobile را آراسته به حرف و حدیث می‌کند آن است که این وبسایت دوربین‌ها را تنها از نقطه نظر کیفیت تصاویر ثبت‌شده با آن‌ها مورد بررسی قرار می‌دهد و خود را چندان با موضوع تجربه‌ی عکس‌برداری با هر یک از این گجت‌ها درگیر نمی‌کند.