برسی کامل ای او اس 6 (اختصاصی) iOS 6

همانطور که کارشناسان بسیاری پیش بینی کرده بودند در این مراسم از ای او اس 6 رو نمایی شد.

طبق اعلام اپل نسخه 6 سیستم عامل iOS بیش از 200 ویژگی جدید را در خود جای داده و پائیز امسال (1391/2012) عرضه خواهد شد. این سیستم عامل با گوشی های آیفون (از iPhone 3GS به بعد)، تبلت های آی پد (نسل 2 و 3) و پخش کننده موسیقی آی پاد تاچ (نسل 3 یه بعد) سازگار است.

زیبایی منحصر به فرد و 3D در نقشه ای او اس 6

پس از چندین سال شرکت گوگل و اپل از هم دیگر جدا شدند و دیگر با نقشه های گوگل در ای او اس 6 استفاده نمیشود!!

گرافیک و متن های این نقشه بسیار بسیار دقیق است حتی وقتی شما در حال راه رفتن هستید بر روی شما زوم میکند!!.جزئیات زیادی در نقشه ها وجود داشته و حرکت دادن نقشه (panning) به نرمی انجام می شود.تا به الان اطلاعی در مورد نقشه های ایران نداریم که تا به چه اندازه دقیق است

دارا بودن راهنمای پیچ به پیچ برای رسیدن به مقصد دلخواه و وضعیت ترافیکی شهر ها یکی از امکانات دیگر این نقشه است.

 

 

با ای او اس 6 سیری به درک زبان های بیشتری پی برده و شما میتوانید با زبان های دیگر خواهشی از ان بکنید بنابر این در کشور های دیگر جهان هم از ان استفاده زیادی میشود.

حتی شما میتوانی از ان امتیازات تیم مورد علاقه خود و یا بازیکنان مورد علاقه خودتان از ان بپرسید!

شما میتوانید از ان زمان پخش فیلم مورد علاقتون رو بپرسید.و یا سیری میتواند بهترین رستوران های شهر رو به شما معرفی کند.

با برنامه سیری میتوانید بدون ضربه زدن به موبایل خود ان را کنترل کنید مثلا میتونید از ان بخواهید که بازی پرندگان خشمگین رو باز کند یا چیز های دیگر!!

برنامه پیشرفته سیری تمام کار های شما را میکند مثلا اگر به ان دستور بدین که فیسبوک را مرتب ویا به روز رسانی کنه اون این کار رو انجام میده!!

سیری به شما اجازه میدهد که از صدای خود استفاده کنید و برای پیامک فرستادن و یا تلفن زدن به دوستان و یا اقوام خود از ان استفاده کنید!این برنامه در ای دیواس شما را را به چیزی بیش از یک تلفن همرا میسازد!!

در حال حاضر راحت تر از همیشه با بزرگترین شبکه اجتماعی جهان

پیش از ان با توییتر همراه بودیم ولی این بار فیسبوک هم مانند توییتر به ای او اس 6 امد اینک شما شاهد امکانات بسیار زیاد ان هستید که به عنوان مثال : از البوم عکس ها مستقیما به فیسبوک عکس ارسال کنید و یا مکان خود را برای دیگران به اشتراک بگذارید و یا رکورد هایی که در بازی های مختلف کسب کردید رو از گیم سنتر به فیس بوک هم ببرید!!

اطلاعات دوستان خود را به راحتی در ای دیوایس خود مشاهده کنید و یا میتوانید بدون ضربه زدن به گوشی خود با سیری ان را کنترل کنید حتی میتوانید پست های خود را به روز رسانی کنید و از تمام خبر ها در فیس بوک با خبر بشوید!!

و در حال حاضر بخشی از اپ استور در فیس بوک وجود دارد!!!

با ای او اس 6 می توانید تصاویر دلخواهتان را با افرادی که انتخاب می کنید به اشتراک بگذارید. برای این کار کافیست در برنامه Photos عکس هایی که می خواهید را انتخاب کنید و دکمه Share را بزنید.و بعد میتوانید عکس خود را به کسانی که میخواهد به اشتراک بگذارید!!
بنابر این دوستان شما که با سیستم عامل های مک , ای او اس , کامپیوتر و یا شیرکوهی هستند عکس شما را به سرعت دریافت میکنند و حتی می توانید استریم های تصاویر به اشتراک گذاشته شده را بر روی Apple TV ببینند.

اگر عکس های خود را به دوستانی که از دستگاه های اپل استفاده نمیکنند بفرستید انها را میتوانند از روی وب نگاه کنند.

بلیط سینما، بوردینگ پاس، کوپن های خرید، کارت های عضویت و بسیاری از موارد دیگر اکنون در یک جا جمع می شوند. و با برنامه PassBook میتوانید انها را در تمام ساعت خریداری کنید.

با این برنامه کارت های عضویت را کنید!و یا می توانید مواردی نظیر تاریخ انقضای کوپنتان و شماره صندلی بلیط سینمای خود را چک کنید.پسورد ها به صورت خودکار بر روی ایفون شما نمایش داده میشود!

 

در ای او اس 6 امکانات بسیاری به تماس های تلفنی اضافه شده است مثلا شما در یک جایی هستید که نمیتوانید تلفن خود را جواب بدهید و میخواهید که به ان تماس پاسخ ندهید می توانید یک پیام متنی را به کسی که با شما تماس گرفته ارسال کنید و یا اینکه یادآوری کننده را سریعاً فعال کنید تا مدتی بعد که سر شما خلوت شد تلفن همراه به شما یاد اوری کند که باید به کسی که به شما زنگ زده تماس بگیرید!!!

 

و یا شما میتوانید در هنگامی که نمیخواهید به کسی جواب بدهید گزینه های دیگری مانند مزاحم نشو و یا از قبیل انها را به موبایل خود یاد اوری کنید.

در نسخه جدید ای او اس (6) یک تغییر بسیار کاربردی و کاملی ایجاد شده.در ورژن جدید ای او اس حتی برنامه کامل (Mail) هم دوباره طراحی شده است.که در این ورژن جدید برنامه بسیار تغییرات ایجاد شده که شما راحت تر و با کنترلی بیشتر با ان کار کنید!

در این برنامه بخشی به نام (vip) اضافه شده است که شما میتوانید اشخاص مهم را به این لیست ببرید تا ایمیل های مهم بین ایمیل های دیگر گم نشود و به راحتی به ان دسترسی داشته باشین.در ورژن جدید برنامه Mail که در ای او اس 6 است شما میتوانید به راحتی عکس و یا ویدئو های خود را به سادگی در مطن خود بیارید!!

مرورگر سافاری اکنون می تواند نه تنها لینک صفحات وب بلکه محتوای آنها را نیز در فهرست خواندنی های شما ذخیره کند. بنابراین حتی هنگامی که اتصال اینترنتی در اختیار ندارید هم می تواند به خواندن خود ادامه دهید این قابلیت در iphone 4 به بعد و ipad 2 به بعد وجود خواهد داشت.در ای او اس 6 سافاری به صورت تمام صفحه (Full Screen) پخش میشه.

مرورگر سافاری در iOS 6 نیز نسبت به نسخه های قبلی این سیستم عامل تغییرات زیادی یافته است. تب های iCloud رد صفحاتی را که بر روی یک دستگاه باز کرده اید حفظ می کند و بنابراین پس از خاتمه دادن به مرورگری وب بر روی یک دستگاه می توانید ادامه کار را بر روی دستگاهی دیگر دنبال کنید.

 

 

 

در نسخه 6  iOS امکانات بیشتری را برای افرادی که با معلولیت بینایی، شنوایی، آموزشی یا حرکتی هستند در خود جای داده است. امکان دسترسی هدایت شده برای دانش آموزانی که با مشکلی نظیر بیماری اوتیسم مواجهند این امکان را فراهم می آورد که بر روی کار خاص یا محتوای مورد نظر تمرکز نمایند. بدین ترتیب که والدین، یا سرپرستان این دانش آموزان می توانند دسترسی دانش آموز را به یک برنامه محدود کرده و کلید Home را غیر فعال کنند. همچنین امکان محدود کردن ورودی لمسی به ناحیه های خاصی از صفحه نمایش نیز وجود دارد.

VoiceOver نیز که یک برنامه کارآمد خواننده صفحه نمایش برای افراد نابینا و کم بینا محسوب می شود اکنون با نقشه ها، AssistiveTouch و Zoom ادغام شده.