تشریح منوی دسترسی اپل واچ در صفحه‌ی جدید وبسایت شرکت اپل

شب گذشته اپل یکی از صفحات مربوط به اپل واچ وبسایت خود را ویرایش کرده و آن را با محتوای مربوط به منوی دسترسی اپل واچ که قرار است کاربران بر روی وسیله شاهد آن باشند به روز کرد. از روی محتوای این صفحه مشخص شده است که اپل واچ مجهز به قابلیت VoiceOver که در حال حاضر بر روی دو سیستم عامل iOS و OS X این شرکت حضور دارد خواهد بود. این قابلیت محتوای موجود بر روی صفحه نمایش را به طور صوتی به ۱۴ زبان دنیا می‌خواند. علاوه بر VoiceOver، قابلیت زوم‌کردن، خاکستری‌کردن رنگ‌ها، وجود امکان کم‌ترکردن جلوه‌های حرکتی و شفافیت بخش‌های مختلف رابط کاربری از سایز گزینه‌هایی خواهند بود که از طریق منوی دسترسی قابل دسترسی خواهند بود.

 

اپل فکر کسانی که تصور می‌کنند خواندن متن بر روی صفحه نمایش کوچک این ساعت می‌تواند آزاردهنده باشد را نیز کرده است. در منوی دسترسی اپل واچ گزینه‌ای برای افزایش یا کاهش اندازه‌ی فونت به کار رفته در محیط‌های مختلف سیستم عامل نیز خواهید یافت که می‌تواند در زمان‌هایی که خواندن متون برایتان سخت است کمک حالتان باشد.

 

منوی دسترسی از جمله مواردی است که جدی‌گرفتن‌شدن آن از سوی اپل بر روی اپل واچ جای خوشحالی دارد. علت اهمیت قضیه در این است که تمامی کاربران توانایی جسمی و روحی یکسان ندارند و وجود امکان شخصی‌سازی برخی گزینه‌های مربوط به طرز رفتار ساعت جهت تطبیق‌دادن آن با برخی نقص‌ها می‌تواند علاقه به این دستگاه را بیشتر کرده و راحتی استفاده از آن را بالا ببرد. این منو می‌تواند حتی در آینده گزینه‌های بیشتری به ارمغان بیاورد که سفارشی‌کردن بیش از پیش طرز رفتار ساعت به شیوه‌ی دلخواه را به دنبال دارد.