تعداد اپل واچ‌های پیش‌فروش‌شده ۲.۳ میلیون دستگاه برآورد می‌شوند

Ming-Chi تحلیلگر شرکت KGI Securities که افراد پیگیر اخبار و شایعات اپلی نام او را تاکنون بارها شنیده‌اند در یکی از یادداشت‌های اخیر خود نوشته برآوردی که از میزان اپل واچ‌های پیش‌فروش‌شده دارد ۲.۳ میلیون دستگاه است.

 

او این عدد و رقم را بر اساس ظرفیت تولیدی که کمپانی اپل برای این گجت در اختیار دارد برآورد کرده است. Kuo تخمین زده است که طی پروسه‌ی تولیدی که از ماه March آغاز شده است، رقم تعداد اپل واچ‌های تولیدشده در ماه May به ۲.۳ میلیون دستگاه خواهد رسید. از سوی دیگر نیز می‌شنویم که دستگاه اپل واچ در ماه July به دست کاربران می‌رسد. بر همین اساس رقم پیش‌فروش‌ها نیز ۲.۳ میلیون دلار برآورد می‌شود.

 

او در یادداشت خود اشاره کرده است که اپل به دنبال افزایش ظرفیت تولید خود تا مرز ۲ تا ۳ میلیون دستگاه در ماه است که اگر مشکل خاصی رخ ندهد تا ماه June این موضوع محقق خواهد شد. او در ادامه عاملی که محدودکننده‌ی اصلی میزان اپل واچ تولیدی است را وایبراتورهای به کار رفته بر روی این گجت و نمایشگر AMOLED تولیدی شرکت LG Display ذکر کرده است.

 

موتور ویبراتور به کار رفته بر روی اپل واچ به نسبت آیفون فضای کمتری برای جایگیری دارد و به دلیل کارکرد ویژه‌ی آن نیاز است که دقت بالاتری نیز در عمل به خرج رود. همین دو پارامتر اصلی موضوعی است که کمی کارها را با مشکل مواجه کرده است. در مورد نمایشگر AMOLED نیز سخت‌گیری‌های مشابهی وجود دارد و محصول تولیدشده باید به نحوی باشد که مابین قدرت بالا در نمایش تصاویر و رنگ‌ها و میزان مصرف انرژی از سوی آن تعادل منطقی‌ای دیده شود.

 

Kuo در نهایت اشاره کرده است که مطمئن نیست که این وسیله در بین مشتریان به یک محصول پرطرفدار نظیر آیفون تبدیل شود یا نه. با وجود این که تنها چند ساعت پس از شروع پیش‌فروش اپل واچ موجودی اپل از این دستگاه ته کشید، اما با این حال برآوردها از پایین بودن میزان علاقه به این وسیله در بین مشتریان خبر می‌دهند. به طوری که گفته می‌شود تنها طرفداران دو آتشه‌ی اپل هستند که حرف از علاقه به این گجت می‌زنند.