تماشا کنید: بوت‌شدن اپل واچ نزدیک به یک دقیقه طول می‌کشد

بر اساس آن چه در ویدیوی منتشرشده‌ی جدیدی از سوی سرویس 9to5Mac مشخص شده است، بالاآمدن کامل سیستم عامل اپل واچ پس از روشن‌شدن نزدیک به یک دقیقه به طول می‌انجامد. این مقدار زمان تقریباً دو برابر مقدار زمانی است که معمولاً برای بوت‌شدن آی‌دیوایس‌های این شرکت نظیر آیفون و آیپد نیاز است. اپل واچی که در این ویدیو می‌بینیم یکی از نمونه‌هایی است که در فروشگاه‌های اپل جهت نمایش به کاربران استفاده می‌شود.

 

شاید مطلع باشید که پردازنده‌ی دستگاه اپل واچ S1 نام دارد. در قیاس‌ها و بررسی‌هایی که انجام گرفته است قدرت این پردازنده هم‌ارز با قدرت پردازنده‌ی A5 که در مدل‌های پیشین آی‌دیوایس‌های به کار رفته بود برآورد شده است. از یک سو تأثیر قدرت پردازنده و از سوی دیگر برخی تکنیک‌هایی که جهت حفظ انرژی بیشتر از سوی اپل بر روی این وسیله پیاده شده منجر به صرف این میزان زمان بر سر بوت‌شدن دستگاه گشته است. ویدیوی مذکور را می‌توانید در زیر تماشا کنید:

 

 

البته همانطور که اشاره کردیم مدل نشان‌داده در این ویدیو یکی از مدل‌های استفاده‌شده در فروشگاه‌های این شرکت صرفاً جهت نمایش امکانات گجت است. از این رو احتمال این که زمان بالای بوت مربوط به پایین‌بودن نسخه‌ی سیستم عامل نصب‌شده بر روی وسیله باشد نیز دور از ذهن نیست. بخصوص اگر در نظر بگیریم که اپل چندی پیش به طور رسمی تأیید کرد که روز پیش از عرضه‌ی اپل واچ آپدیتی برای سیستم عامل آن جهت رفع‌کردن برخی باگ‌ها و بهبود عملکرد کلی دستگاه عرضه خواهد کرد.

 

در کل اگر بخواهیم منطقی به قضیه نگاه کنیم، در صورتی که مدت زمان بوت حتی پس از آپدیت نیز به همین میزان باقی بماند مشکل چندانی پیش نخواهد آمد. کاربران نیازی به ریستارت یا خاموش‌کردن روزانه‌ی این وسیله ندارند و مدت زمان بالای بوت چیزی نیست که به طور مکرر آن‌ها را درگیر کند.