تماشا کنید: ویدیویی از آیفون مجهز به آی‌اواس ۸.۴ جیلبریک‌شده

از روزی که اپل حفره‌های موجود بر روی آی‌اواس ۸ که تا پیش از فرارسیدن نسخه‌ی ۸.۱.۳ این سیستم عامل را قابل جیلبریک می‌کردند را بست، امکان جیلبریک‌کردن هر نسخه‌ی بالاتر از ۸.۱.۲ (۸.۱.۳، ۸.۲، و ۸.۳) از بین رفت. طبیعی است که پس از رخ‌دادن چنین اتفاقی توسعه‌دهندگان و هکرهای نامدار این عرصه نظیر تیم TaiG و Pangu به فکر بیفتند و چاره و راهی برای عرضه‌ی جیلبریکی جدید بیاندیشند. در همین راستا اخیراً خبرهای جدیدی از سوی هکری که مدت‌هاست نام آن را به طرق مختلف می‌شنویم به گوش رسیده است. در این خبرها می‌بینیم که استفان اسر توانسته است بتای نخست آی‌اواس ۸.۴ را که چندی پیش جهت تست در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفت را جیلبریک کند.

 

برای این که این ادعا بدون دلیل نباشد و کمترین جای شک و شبهه باقی بماند، استفان یک ویدیو از آی‌دیوایس مجهز به آی‌اواس ۸.۴ خود که جیلبریک شده، تهیه و منتشر کرده است. در این ویدیو شواهد مختلفی می‌بینیم که آی‌اواس ۸.۴ بودن سیستم عامل را اثبات می‌کنند. با وجود اپلیکیشن اپل واچ حدس‌های به سمت آی‌اواس ۸.۲ می‌رود، اما با نگاهی به ظاهر جدید اپلیکیشن موزیک مطمئن می‌شویم که سیستم عامل دقیقاً همان ۸.۴ است. ویدیوی مذکور را می‌توانید در زیر تماشا کنید:

 

 

اگر با سابقه‌ی فعالیت‌های استفان آشنایی داشته باشید می‌دانید که از این خبر نباید چندان هیجان‌زده شد. او اگر چه طی سال‌های گذشته به دفعات در توسعه‌ی جیلبریک‌های متعدد همکاری داشته است، اما انتقاداتی که به جامعه‌ی جیلبریک دارد همواره مانع از آن شده است که به ساخت ابزاری جهت جیلبریک آی‌اواس و عرضه‌ی عمومی آن ترغیب شود. بخصوص در شرایط فعلی که آی‌اواس ۸.۴ فعلاً در وضعیت آزمایشی قرار دارد و عرضه‌ی جیلبریک برای آن می‌تواند حفره‌هایی که این کار را ممکن می‌سازند را قبل از عمومی‌شدن این نسخه به باد دهد.

 

توجه داشته باشید که در مقطع فعلی هر سایتی که ادعای عرضه‌ی جیلبریک آی‌اواس ۸.۱.۳ تا ۸.۳ را داشته باشد در حال خوشبینانه به دنبال مزاح و در حالت بدبینانه (و یا حتی شاید واقع‌بینانه) به دنبال کلاهبرداری است. برای اطلاع از آخرین اخبار معتبر مربوط به جیلبریک آی‌اواس می‌توانید پیگیر اپل اپس باشید.