توییک RecordPause؛ توقف و ادامه‌ی ضبط ویدیو در حین فیلمبرداری با اپلیکیشن Camera

یکی از نیازهایی که ممکن است در حین فیلمبرداری برایتان پیش بیاید نیاز به توقف ضبط برای چند لحظه و ادامه‌ی آن در وقت بعدی است. ممکن است اپلیکیشن‌های شخص ثالث مختلفی این قابلیت را برایتان فراهم کنند؛ اما وقتی صحبت از اپلیکیشن دوربین پیش‌فرض آی‌اواس است تنها کاری که می‌توانید برای توقف ضبط انجام دهید قطع ضبط به طور کلی است. به همین دلیل ویدیوهایی که توسط این اپلیکیشن ضبط می‌شوند همواره پیوسته‌اند و قطعی‌ای در آن‌ها دیده نمی‌شوند.

 

RecordPause نام توییک جدیدی است که با هدف رفع‌کردن همین کمبود سیستم عامل آی‌اواس توسعه یافته و عرضه شده است. اگر چه عملکردی که در قسمت فوق شرح دادیم به نظر ساده می‌آید، اما داشتن این قابلیت در اپلیکیشن دوربین می‌تواند دری باشد که بر روی انبوه ایده‌های جدید در زمینه‌ی فیلمبرداری گشوده می‌شود. همانطور که از نام توییک برمی‌آید، وظیفه‌ی RecordPause متوقف‌کردن موقتی ضبط در حین فیلمبرداری است.

 

جز نصب RecordPause نیاز نیست کار چندان دیگری انجام دهید. توییک به طور خودکار فعال می‌شود و گزینه‌ای جهت تغییر این وضعیت برایتان ارائه نمی‌دهد. پس از نصب، اپلیکیشن دوربین را باز کرده و به حالت ضبط ویدیو سوئیچ کنید. ضبط ویدیو را آغاز کنید و هر لحظه که قصد متوقف‌کردن ضبط را داشتید بر روی اعداد بالای صفحه که مدت زمان ویدیوی ضبط‌شده را نشان می‌دهند تپ کنید. خواهید دید که رنگ اعداد از سفید به زرد در می‌آید و روند صعودی آن‌ها متوقف می‌شود. در چنین حالتی ضبط متوقف شده و تا زمانی که دوباره بر روی همان اعداد تپ نکنید وضعیت به همین منوال باقی خواهد ماند.

 

در صورتی که به این توییک کاربردی علاقه‌مند شده‌اید و کاربری آن چیزی است که نیاز به آن را تا به امروز احساس کرده‌اید، یک دستگاه جیلبریک‌شده تنها چیزی است که نیاز دارید. RecordPause را می‌توانید در سورس بیگ‌باس به کمک سیدیا یافته و آن را به رایگان نصب کنید.