سامسونگ جایگاه بزرگترین تولیدکننده‌ی گوشی هوشمند جهان را از اپل پس گرفت

بر اساس اطلاعات جدید حاصل از بررسی‌های شرکت Strategy Analytics، سامسونگ در شاخص تعداد گوشی‌های هوشمند به فروش رفته از اپل پیشی گرفته و عنوان بزرگترین تولیدکننده‌ی گوشی هوشمند جهان را بار دیگر از آن خود کرده است. طی سه‌ماهه‌ی نخست سال میلادی ۲۰۱۵ شرکت سامسونگ موفق به فروش ۸۳.۲ میلیون دستگاه گوشی هوشمند شده است که این عدد ۲۴ درصد سهم بازار جهانی در این بازه محسوب می‌شود.

 

در طرف دیگر اصلی‌ترین رقیب شرکت سامسونگ یعنی اپل قرار دارد که در همین بازه موفق به فروش ۶۱.۲ میلیون دستگاه شده است. این میزان فروش ۱۸ درصد از سهم فروش جهانی را نصبیب اپل کرده که نسبت به ۱۵ درصد سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۱۴ رشد ۳ درصدی داشته است. اما جالب است که با وجود این افزایش سهم فروش و موفقیت‌های چشمگیر اخیر دستگاه آیفون در بازار جهانی، سامسونگ همچنان توانسته پیشتاز این عرصه شود.

 

Neil Mawston مدیر عامل شرکت Strategy Analytics در خصوص این نتایج گفته است که سامسونگ با وجود این که در آسیا و برخی مناطق دیگر دچار مشکل شده است، اما عملکرد شرکت در ابعاد جهانی در سه‌ماهه‌ی اخیر بسیار خوب بوده و به مدد پویایی بازار محصولات این شرکت طی ماه‌های اخیر، عنوان بزرگترین گوشی‌هوشمندساز جهان بار دیگر از آن سامسونگ شده است.

 

شرکت اپل همچنان در برخی بازارها از سامسونگ پیشتاز است. از جمله‌ی این بازارها می‌توان به بازار کشور چین اشاره کرد که آیفون‌های بزرگ در آن بسیار پرطرفدارند و موجب بلندشدن اپل روی دست رقیبان مختلف از جمله سامسونگ شده‌اند. از سامسونگ و اپل که می‌گذریم، در لیست شرکت‌های بزرگ سازنده‌ی گوشی هوشمند جهان با اختلاف سهم زیاد ۱۲ درصدی به Lenovo-Motorola با ۱۸.۸ میلیون دستگاه به فروش‌رفته می‌رسیم. در مقام چهارم نیز نام Huawei را می‌بینیم که با ۱۷.۳ میلیون دستگاه به فروش رفته سهم ۵ درصدی از کل فروش‌ها را به خود اختصاص داده است.

 

global-smartphone-shipments-q1-15

 

نیم‌نگاهی به آمار فروش کلی جهانی نیز می‌تواند جالب باشد. تعداد گوشی‌های هوشمند به فروش رفته در جهان با ۲۱ درصد رشد از ۲۸۵ دستگاه در سه ماهه‌ی نخست ۲۰۱۴ به ۳۴۵ میلیون دستگاه در سه ماهه‌ی اخیر رسیده است. اما با این حال سرعت رشد گوشی‌های هوشمند طی یک سال گذشته از ۳۳ درصد به ۲۱ درصد کاهش یافته است.