شخصی سازی نوار وضعیت در iOS 8 با توییک جدید CustomStatusBar

تویی CustomStatusBar که به تازگی به دنیای جیلبریک معرفی شده است به شما اجازه میدهد تا نوار وضعیت خود را در iOS 8 شخصی سازی کنید. این شخصی سازی به مخفی کردن گزینه هایی که مایل به نمایش آنها نیستید محدود شده است اما در آپدیت های بعدی شاهد وجود حق انتخاب هایی برای کاربران جهت تغییر این موارد به گزینه های مورد نظرشان خواهیم بود.

 

نحوه ی کار این توییک را در ویدئوی زیر می توانید مشاهده کنید. کار با این توییک بسیار ساده و راحت است و تنها چند ثانیه از وقت شما را خواهد گرفت و پس از آن شما صاحب یک نوار وظیفه مخصوص خود خواهید بود.

 

 

وقتی CustomStatusBar را نصب می کنید باید به قسمت تنظیمات دیوایس خود رفته و در قسمتی که توسط این توییک اضافه شده است تنظیمات مورد نظر خود را اعمال کنید. این تنظیمات شامل فعال یا غیرفعال کردن گزینه های موجود در نوار وضعیت شما هستند.

 

متاسفانه شما بعد از انجام تنظیمات مورد نظر خود باید برای اعمال این تنظیمات در صفحه گوشی خود عملیات Respring (نوعی رفرش کردن صفحه iOS در گوشی های جیلبریک شده) را انجام دهید. اما نکته‌ی مثبت این که یک دکمه‌ی Respring در همین بخش تعبیه شده تا کار کاربران را راحت تر کند.

 

CustomStatusBar-Preferences-1024x909

 

بلافاصله بعد از Respring شاهد تغییرات محسوسی در نوار وظیفه خود خواهید بود. این تغییرات بسیار کوچک در نوار وضعیت تاثیر بسیار زیادی در شکل ظاهری صفحه گوشی شما خواهد داشت که مطمئنا شما را متعجب خواهد کرد. قبل از این توییک توییک های مشابه زیادی مانند CleanStatus برای iOS های قبلی نوشته شده بودند که متاسفانه نسخه‌های آپدیت‌شده‌ی آن‌ها منتشر نشده است.
CustomStatusBar یک توییک رایگان برای کاربرانی است که دستگاه مجهز به آی‌اواس ۸ خود را جیلبریک کرده‌اند. البته ظاهراً قرار است در آینده‌ای نزدیک این عنوان با آی‌اواس ۷ نیز هماهنگ شود.