شرکت Reserve Strap در مدل جدید بند شارژر اپل واچ از پورت مخفی این گجت بهره خواهد برد

شرکت Reserve Strap که از چندی قبل پیش‌فروش بندی که بتوان باطری دستگاه اپل واچ را در حین پوشیدن با آن شارژ کرد را آغاز کرده بود به تازگی اعلام کرده است که موفق به دسترسی و بهره‌بردن از پورت مخفی و پر سر و صدای دستگاه اپل واچ شده است. از نخستین روزهایی که این پورت مخفی بر روی بدنه‌ی اپل واچ کشف و مشاهده شد، حدس‌های مختلفی در خصوص این که شرکت‌های سازنده‌ی وسایل جانبی از آن جهت ارائه‌ی محصولات مختلف و بندهای هوشمند استفاده خواهند کرد زده می‌شد. و اینطور که پیداست Reserve Strap نخستین شرکتی خواهد بود که محصولی با چنین محوریت عرضه می‌کند.

 

شرکت Reserve Strap در ابتدا برنامه‌ریزی کرده بود که روشی شبیه به همان روشی که اپل برای شارژکردن اپل واچ ارائه داده است را به صورت پرتابل پیاده کند. یعنی شارژری مغناطیسی و بدون سیم که پشت بدنه قرار می‌گیرد و به روش القایی به باطری جان می‌دهد. اما پس از آن که مهندسین شرکت به طور عملی به اپل واچ دست پیدا کردند، تصمیم گرفتند که بر روی پورت مخفی این گجت وقت صرف کنند و ببینند آیا امکان بهره‌بردن از آن برای ساخت محصولی که بتوان به کمک همین پورت اپل واچ را شارژ کرد وجود دارد یا نه.

 

همانطور که در تصویر ابتدای پست می‌بینید، برخلاف بند معرفی‌شده‌ی پیشین (سمت چپ) که از پشت دستگاه نیز می‌گذشت و آن را جهت شارژکردن به روش مغناطیسی پوشش می‌داد، بند جدید (سمت راست) همانند بندهای معمول اپل واچ به دو انتهای گجت متصل می‌شود. تنها با این تفاوت که زائده‌ی موجود بر سر بند نیز به هنگام متصل‌کردن بند به بدنه داخل بنه‌ی اپل واچ فرو می‌رود.

 

Reserve Strap اعلام کرده است که به کمک این روش پروسه‌ی شارژکردن اپل واچ سریع‌تر و مقرون به صرفه‌تر از روش شارژ مغناطیسی خواهد بود. اما این که عملاً چه میزان صرفه‌جویی رخ خواهد داد موضوعی است که فعلاً به آن پرداخته نشده است. اپل می‌گوید که در حالت استاندارد صفر تا ۸۰ درصد باطری طی یک ساعت و نیم پر می‌شود و ۲۰ درصد باقی طی دو ساعت و نیم.

 

کاربران علاقه‌مند به این محصول می‌توانند آن را هم اکنون به قیمت ۲۴۹ دلار پیش‌خرید کنند. این که محصول نهایی چه تاریخی عرضه خواهد شد و سفارش‌ها کی به دست کاربران خواهد رسید فعلاً مشخص نیست. اما به دلیل این که طراحی بند پیشنهادشده‌ی پیشین و مکانیزم کلی آن تغییر کرده است، منطقی است که به این زودی منتظر آن نباشیم.

 

کاری که شرکت Reserve Strap کرده است نقطه‌ی شروعی است برای بسیاری از ایده‌ها و شرکت‌هایی که قصد تولید محصولات نوآورانه‌ی خود برای اپل واچ را دارند. البته موضوع دیگری که باید در نظر گرفت این است که استفاده از این پورت حداقل در مقطع فعلی از نظر اپل تأییدشده نیست. از این رو تضمینی نیست که تنها با یک آپدیت نرم‌افزاری در آینده راه اتصال به این پورت بسته نشود.