شیشه‌ی محافظ Ion-X اپل واچ اسپورت نیز زیر تیغ تست خراش رفت

چندی پیش برایتان از تست خراش محافظ صفحه نمایش از جنس یاقوت کبود مدل‌های اپل واچ و اپل واچ ادیشن گفتیم. تستی که مقاومت بالای این شیشه در برابر خراش‌های مختلف موجب سربلندی سازندگان آن و شرکت اپل شد. در آن پست گفتیم که محافظ صفحه نمایش مدل اسپورت از جنس یاقوت کبود نیست و نمی‌توان با قطعیت در مورد میزان مقاومت این دستگاه نیز در برابر خراش‌های مختلف صحبت کرد. حدس می‌زدیم که بخاطر کاربری خاص این دستگاه و قرارگرفتن روزانه‌ی آن در معرض انواع آسیب‌ها و خراش‌ها، شیشه‌ی محافظ Ion-X مدل اسپورت نیز مقاومت بالایی از خود نشان دهد. خوشبختانه اخیراً ویدیویی جدید از ترتیب‌دهندگان تست قبلی منتشر شده است که در آن محافظ Ion-X مدل اسپورت را نیز تحت تست مشابهی قرار می‌گیرد و بر اساس نتایج حاصله راه برای هرگونه حدس و گمان بسته می‌شود.

 

ویدیوی مربوط به این تست را می‌توانید در زیر تماشا کنید:

 

 

در این تست نیز یک به یک از ابزارهای مختلفی جهت خراش‌دادن شیشه‌ی مورد بحث استفاده می‌شود. کار با کلید و چاقو شروع می‌شود و زمانی که نوبت به کاغذهای سمباده می‌رسد شیشه به راحتی خراشیده می‌شود. اگر به یاد داشته باشید محافظ از جنس یاقوت کبود مدل‌های استیل و طلایی اپل واچ در برابر کاغذهای سمباده مقاومت خوبی از خود به نمایش گذاشتند و خراشی بر روی آن نیفتاد. یاقوت کبود در زمینه‌ی امکان خراشیده‌شدن کمی پایین‌تر از الماس قرار می‌گیرد که این به معنای غیرممکن‌بودن خراشیده‌شدن آن با هر چیزی به جز الماس است. اما در سوی دیگر قابلیت خراشیده‌شدن محافظ Ion-X بیشتر از کاغذهای سمباده است و همین مسئله موجب خراشیده‌شدن آن با این کاغذها شده است.

 

مدل اسپورت ارزان‌ترین مدل در بین ۳ مدل بدنه‌ی دستگاه اپل واچ است. از این رو به کار رفتن محافظی ضعیف‌تر از یاقوت کبود بر روی آن کاملاً توجیه‌پذیر است.