ظاهرسازی اپلیکیشن مخفی Activity بر روی آی‌اواس ۸.۲ بدون نیاز به جیلبریک

یکی از اصلی‌ترین خصوصیات نسخه‌ی ۸.۲ آی‌اواس سازگارشدن آن با دستگاه اپل واچ بود که ماه میلادی آینده از راه خواهد رسید. به موجب همین سازگاری ویژگی‌های مختلفی به سیستم عامل آی‌اواس افزوده شده است که همگی آن‌ها در نگاه اول مشخص و پیدا نیستند. از جمله‌ی این ویژگی‌ها اپلیکیشن جدید Activity است.

 

این اپلیکیشن به طور پیش‌فرض در آی‌اواس ۸.۲ مخفی است و تا زمانی که آیفونتان به یک دستگاه اپل واچ متصل نشود به همین حالت باقی می‌ماند. کار کلی آن گرفتن اطلاعات حرکتی شما از دستگاه اپل واچ و سنسورهای آن و تحلیل داده‌هاست. اپلیکیشنی به همین نام بر روی دستگاه اپل واچ نیز وجود دارد که کارکردی نزدیک به آن چه گفتیم را داراست. با این تفاوت که نسخه‌ی آیفون اپلیکیشن امکان بررسی اطلاعات به طور مفصل‌تری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

 

همانطور که اشاره شد این اپلیکیشن به طور پیش‌فرض مخفی است، اما به لطف تلاش‌های چند وقت اخیر توسعه‌دهنده‌ای با نام Hamza Sood راه خارج‌کردن نسخه‌ی آیفون اپلیکیشن Activity از حالت مخفی یافته شده است. برای انجام این کار لزومی به جیلبریک‌شده بودن دستگاهتان نیست و با کمی صرف حوصله شما نیز می‌توانید تجربه‌ی کارکردن با اپلیکیشن Activity را به دست آورید. اگر چه این اپلیکیشن بدون در اختیار داشتن اپل واچ شاید بیخود به نظر برسد، اما تجربه‌ای که به شما می‌دهد سرگرم‌کننده و جالب است.

 

آموزش بر روی سیستم عامل مک توضیح داده می‌شود، اما تفاوت خاصی که از اختلاف سیستم عامل‌ها ناشی شود در آموزش نخواهید یافت. به طور کلی قرار است یک بکاپ از دستگاهتان که مجهز به آی‌اواس ۸.۲ است گرفته شود تا فایل‌های بخصوصی را به آن اضافه کنیم. سپس بکاپ را بازگردانده و اپلیکیشن Activity را مشاهده خواهیم کرد. بدین منظور:

 

قدم یک: فایل Fitness.zip را از این آدرس دانلود کنید. این فایل زیپ حاوی دو فایل plist مورد نیاز برای کار است.

 

قدم دو: نرم‌افزار iBackupBot که برای ویرایش فایل بکاپ نیاز است را بسته به این که سیستم عامل کامپیوترتان چیست دانلود کنید. دانلود نسخه‌ی ویندوزدانلود نسخه‌ی مک

 

قدم سه: آیتونز را باز کرده و پس از انتخاب گزینه‌ی This Computer در بخش بکاپ، یک بکاپ کامل از گوشیتان تهیه کنید.

 

قدم چهار: نرم‌افزار iBackupBot را باز کرده و بکاپ گرفته‌شده را انتخاب کنید.

 

قدم پنج: در داخل بکاپ به شاخه‌ی روبرو بروید: System Files →  HomeDomain →  Library →  Preferences

 

قدم شش: گزینه‌ی Import را یافته و پس از کلیک بر روی آن، فایل com.apple.Fitness.plist را (که در داخل فایل زیپ دانلودشده‌ی مرحله‌ی یک وجود دارد) برای کپی‌شدن در شاخه‌ی فوق انتخاب کنید.

 

قدم هفت: به شاخه‌ی زیر بروید: User App Files →  com.apple.Fitness →  Library →  Preferences

 

قدم هشت: گزینه‌ی Import را یافته و فایل دانلودشده‌ی com.apple.Fitness.plist را برای کپی‌شدن در شاخه‌ی فوق انتخاب کنید.

 

قدم نه: از نرم‌افزار iBackupBot خارج شوید.

 

قدم ده: آیتونز را باز کرده و بر روی گزینه‌ی Restore Backup کلیک کنید. دقت کنید که آخرین بکاپی که گرفته بودید و در مراحل قبل ویرایشش کردیم را برای ریستورکردن انتخاب کنید.

 

قدم یازده: پس از اتمام روند بازگردانی بکاپ بر روی دستگاه به هوم اسکرین دستگاهتان سر بزنید. اپلیکیشن جدید Activity باید به منو اضافه شده باشد. در صورتی که با انجام این مراحل آیکون اپلیکیشن را مشاهده نکردید، ویدیوی زیر را که سایت iDownloadBlog برای آموزش کار تهیه کرده است تماشا کرده و مطمئن شوید که موردی را از قلم نمی‌اندازید.