عرضه‌ی آپدیت جدید TinyUmbrella با قابلیت ذخیره‌ی SHSH نسخه‌ی نصب‌شده بر روی دستگاه آی‌اواس

چند وقتی است که خبرها حول و حوش TinyUmbrella زیاد شده و ما نیز در پست‌های مختلفی شما را به این اخبار و اطلاعات همراه نگه داشته‌ایم. پس از عرضه‌ی نسخه‌ی نخست و به فاصله‌ی چند روز پس از آن عرضه‌ی نخستین آپدیت، شب گذشته سازنده‌ی TinyUmbrella آپدیتی برای این ابزار منتشر کرد که شانس بالایی برای مورد توجه قرار گرفتن دارد. با کمک این نسخه می‌توانید SHSH آن نسخه از آی‌اواس که بر روی دستگاهتان نصب شده است را نیز ذخیره کنید.

 

همانطور که در پست آموزش کار با نسخه‌ی جدید و بازنویسی‌شده‌ی TinyUmbrella نوشته بودیم، این ابزار تنها SHSH آن نسخه‌هایی از آی‌اواس را می‌تواند دریافت کند که اپل اجازه‌ی ریستور و آپدیت به آن‌ها را بدهد. این بدین معناست که در مقطع کنونی تنها SHSH نسخه‌ی ۸.۲ آی‌اواس قابل دریافت است که به دلیل غیرقابل‌جیلبریک‌بودن این نسخه شاید کار چندان جذابی به نظر نیاید. اما در آپدیت جدید قدم مثبت بزرگی برداشته شده که همان فراهم‌شدن امکان دریافت و ذخیره‌سازی SHSH آن نسخه‌ای از آی‌اواس است که بر روی دستگاهتان نصب شده است. یعنی اگر نسخه‌ی نصب‌شده‌ی آی‌اواس بر روی دستگاهتان آی‌آواس ۸.۱.۲ باشد (که قابل جیلبریک نیز است)، به کمک آپدیت جدید TinyUmbrella می‌توانید SHSH این نسخه را نیز بر روی کامپیوترتان ذخیره کنید؛ حتی با وجود این که اپل در حال حاضر اجازه‌ی آپدیت به این نسخه را نمی‌دهد.

 

اهمیت این موضوع در این است که اگر از طرفداران جیلبریک باشید، با ذخیره‌ی SHSH نسخه‌ی ۸.۱.۲ می‌توانید خیال خود را تا حد زیادی راحت کنید. اگر سناریویی که سازنده‌ی TinyUmbrella چشمه‌ای از آن را نشانمان داده است به طور کامل اجرا شود، در آینده خواهید توانست به کمک این فایل SHSH و ابزارهایی نظیر Redsn0w (طبیعتاً نسخه‌ی آپدیت‌شده‌ی آن برای آی‌اواس ۸) یک فایل نصبی سفارشی‌شده‌ی آی‌اواس ۸.۱.۲ ساخته و دستگاه خود را به راحتی به این نسخه ریستور، آپدیت یا دانگرید کنید.

 

توجه داشته باشید که قابلیت ذخیره‌ی SHSH نسخه‌ی نصب‌شده‌ی آی‌اواس بر روی دستگاه فعلاً تنها برای دستگاه‌هایی که پردازنده‌ی آن‌ها از نسل A7 یا A8 باشد قابل استفاده است. این یعنی:

 

دستگاه‌های مجهز به پردازنده‌ی A7:

آیفون ۵اس

آیپد ایر

آیپد مینی ۲ (رتینا)

آیپد مینی ۳

 

دستگاه‌های مجهز به پردازنده‌ی A8:

آیفون ۶

آیفون ۶ پلاس

آیپد ایر ۲

 

طبق آن چه در پست منتشرشده به همراه آپدیت جدید TinyUmbrella آمده است، برای فراهم‌شدن امکان ذخیره‌ی SHSH نسخه‌ی نصب‌شده‌ی آی‌آواس بر روی دستگاه‌هایی با پردازنده‌ی قدیمی‌تر از دو نسل فوق، باید منتظر آپدیت‌شدن ابزار iFaith از سوی iH8sn0w بود.

 

برای آن که بتوانید از قابلیت افزوده‌شده‌ی جدید استفاده کنید باید دستگاهتان جیلبریک‌شده بوده و توییک Apple File Conduit “2” نیز بر روی آن نصب باشد. بنابراین نخست این توییک را نصب کرده و سپس آن را به کامپیوتر متصل کنید. نسخه‌ی جدید TinyUmbrella را دانلود کرده و برنامه را اجرا کنید (برخی کاربران از دریافت ارور به هنگام اجرای TinyUmbrella خبر می‌دهند. برای رفع این مشکل از ابزارهای تغییر آی‌پی استفاده کنید.). پس از آن که دستگاهتان را در ستون سمت چپ و در بخش Connected مشاهده کردید، همانند تصویر ابتدای پست بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه‌ی Fetch SHSH on device را انتخاب کنید. در کسری از ثانیه SHSH نسخه‌ی نصب‌شده‌ی آی‌اواس بر روی دستگاه به لیست SHSHهای ذخیره‌شده که در ستون سمت راست نشان داده می‌شود افزوده می‌گردد.

 

برای دانلود آخرین نسخه‌ی TinyUmbrella به این صفحه از وبسایت Semaphore مراجعه کرده و از ستون سمت راست نسخه‌ی مناسب برای دستگاهتان را انتخاب کنید.