فراهم‌شدن بستر پشتیبانی از قابلیت تماس صوتی در آپدیت جدید مسنجر واتس‌اپ

لیستی نمی‌توان یافت که هدف آن جمع‌آوری معروف‌ترین مسنجرهای موبایلی باشد و در بین عناوین مختلف این لیست نام مسنجر واتس‌اپ را نتوان یافت. صاحبان این سرویس همواره با طمأنینه‌ی خاصی پیش آمده‌اند و در افزودن امکانات مختلف به مسنجر محبوبشان عجله‌ای از خود نشان نداده‌اند. این مسنجر با وجود این که عاری از هر گونه استیکر و تبلیغات است، به دلیل مدل تجاری مناسبی که دارد هنوز هم از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای کاربران است.

 

مدت زمان زیادی از شروع صحبت‌ها حول افزوده‌شدن قابلیت تماس صوتی به این مسنجر گذشته است و کاربران تا به امروز به طور تمام و کمال طعم استفاده از آن را نچشیده‌اند. در راستای توسعه‌بخشیدن هر چه بیشتر به این قابلیت و قراردادن آن در دسترس طیف بیشتری از افراد، شب گذشته نسخه‌ی آی‌اواس این مسنجر آپدیت جدیدی به خود دید که در آن بستر پشتیبانی از قابلیت تماس صوتی فراهم شده است. توجه داشته باشید که این بدین معنا نیست که با آپدیت‌کردن واتس اپ گوشیتان بلافاصله می‌توانید تماس صوتی برقرار کنید. منظور این است که با آپدیت به نسخه‌ی جدید ابزارهای لازم برای برقراری تماس را در اختیار دارید و امکان انجام عملی این کار طی هفته‌های آینده برایتان فعال خواهد شد.

 

البته پشتیبانی از بستر برقراری تماس صوتی تنها تغییری نیست که در نسخه‌ی جدید صورت گرفته است. در لیست توضیحات این آپدیت از پشتیبانی از قابلیت share extension آی‌اواس ۸، اضافه‌شدن دکمه‌ای جدید برای ثبت سریع تصویر یا ضبط ویدیو، افزوده‌شدن قابلیت ویرایش مخاطبان از طریق خود مسنجر و فراهم‌شدن امکان ارسال همزمان چندین ویدیو و ویرایش آن‌ها قبل از ارسال صحبت به میان آمده است.

 

آپدیت جدید ویرایش مسنجر واتس اپ را به ۲.۱۲.۱ می‌رساند. این آپدیت را می‌توانید به طور رایگان از طریق این لینک دانلود کنید.