فعال‌کردن نسخه‌ی تحت وب مسنجر واتس‌اپ برای آیفون

چند وقتی است که سرویس واتس‌اپ وب به طور محدود راه افتاده و کاربران دستگاه‌های اندرویدی این سرویس می‌توانند با استفاده از مرورگر کامپیوتر خود نیز به چت با دوستان خود بپردازند. بخاطر شیوه‌ی پیاده‌سازی خاصی که در این سرویس وجود دارد، کاربران گوشی آیفون فعلاً امکان استفاده از نسخه‌ی تحت وب واتس‌اپ را نیافته‌اند و همچنان منتظر از راه‌رسیدن پشتیبانی رسمی هستند.

 

در صورتی که فکرکردن به این که بتوانید مواقعی که پشت کامپیوترتان هستید تنها از طریق مرورگر با سرویس واتس‌اپ چت کنید شما را قلقلک می‌دهد و از سوی دیگر دستگاهتان نیز جیلبریک‌شده است، لزومی ندارد که چشم انتظار برداشته‌شدن قدمی مثبت از سوی توسعه‌دهندگان واتس‌اپ باشید. به تازگی توییکی تحت عنوان WhatsApp Web Enabler عرضه شده است که بدون هیچ دردسری سرویس تحت وب واتس‌اپ را برای دارندگان آیفون جیلبریک‌شده نیز فراهم می‌کند. در ادامه نحوه‌ی استفاده از این توییک را پی می‌گیریم.

 

برای استفاده از سرویس تحت وب واتس‌اپ با فرض این که آیفونتان جیلبریک‌شده است و اپلیکیشن واتس‌اپ نیز بر روی آن نصب:

 

قدم یک: اپلیکیشن سیدیا را باز کرده و منتشر ریفرش‌شدن لیست توییک‌های موجود در سورس‌ها بمانید.

 

قدم دو: پس از اتمام ریفرش عنوان WhatsApp Web Enabler را جست‌وجو و نصب کنید.

 

قدم سه: به بخش تنظیمات WhatsApp Web Enabler رفته و گزینه‌ی Enable/Disable را فعال کنید.

 

WhatsAppWebEnabler-1024x798

 

قدم چهار: اپلیکیشن واتس‌اپ را اگر در اپ سوئیچر یافتید ببندید و دوباره بازش کنید.

 

قدم پنج: به بخش Settings رفته و پس از انتخاب WhatsApp Web بر روی گزینه‌ی OK. Got it تپ کنید.

 

WhatsApp-Web

 

قدم شش: بر روی مرورگر کامپیوترتان آدرس web.whatsapp.com را باز کنید. (دقت کنید که در حال حاضر تنها مرورگرهای کروم، فایرفاکس و اپرا پشتیبانی می‌شوند و خبری از پشتیبانی سافاری نیست.)

 

قدم هفت: دوربین گوشی خود را که از مرحله‌ی پنج به دنبال کد QR می‌گردد بر روی کد ظاهرشده در مرورگر بگیرید. با این کار روند ساین این شدن به طور خودکار انجام می‌شود و رابط کاربری WhatsApp Web در برابرتان ظاهر می‌گردد.