مخفی‌کردن آیکون و درصد باطری باقیمانده‌ی دستگاه در سیستم عامل آی‌اواس

شاید برایمان عجیب و غریب به نظر می‌رسد، اما هستند کسانی که آیکون میزان باطری باقیمانده و علامت درصدی که در استتوس بار آی‌دیوایس‌ها به نمایش درمی‌آید را اضافی تلقی کنند. استدلال این افراد این است که وقتی عدد درصد باطری باقی‌مانده می‌تواند به ما بیان دقیق‌تری از میزان باطری باقی‌مانده را ارائه دهد، چه دلیلی وجود دارد که یک آیکون که از آن چیز زیادی نمی‌توان فهمید را نیز همچنان در استتوس بار تحمل کرد؟ یا وقتی می‌دانیم عدد نوشته شده به درصد است، چه دلیلی وجود دارد که به طور مداوم شاهد حضور جاگیر این سمبل باشیم؟

 

جالب اینجاست که اپل در بخش تنظیمات سیستم عامل آی‌اواس گزینه‌ای برای مخفی‌کردن عدد درصد باطری باقیمانده‌ی آی‌دیوایس تعبیه کرده و راه خلاص‌شدن از آن را پیش پای کاربران گذاشته است، اما خبری از گزینه‌ای برای مخفی‌کردن آیکون باطری نیست. در دنیای جیلبریک نیز توییک‌های نظیر Springtomize وجود دارد که امکان شخصی‌سازی استتوس بار آی‌اواس تا حد زیادی را فراهم می‌کنند. اما حتی در توییک قدرمند Springtomize نیز خبری از گزینه‌ای برای مخفی‌سازی علامت درصد باطری باقیمانده وجود ندارد.

 

اگر این موضوع چیزی است که به دنبالش هستید، اطلاع از انتشار توییک جدید No percent sign می‌تواند برایتان خوشحال‌کننده باشد. پس از این که توییک را نصب کردید در قسمت تنظیمات آن دو گزینه خواهید یافت. با Enableکردن خود توییک علامت درصد از کنار عدد مربوط به درصد باطری باقی‌مانده و با فعال‌کردن گزینه‌ی Show Battery Icon آیکون مربوط به میزان باطری باقیمانده از دید مخفی خواهد شد.

 

No-Percent-Sign-1024x100

 

No percent sign عنوانی رایگان است که می‌توانید آن را از سورس بیگ‌باس دانلود و نصب کنید.