معرفی توییک Define Activator؛ روشی سریع برای یافتن معنای لغات انگلیسی

زمانی که به یک لغت انگلیسی ناشناس برمی‌خورید که هیچ ایده‌ای از معنای آن در ذهنتان نیست، راه‌های مختلفی برای برون‌رفت از وضعیت پیش آمده پیش رویتان قرار می‌گیرد. طبیعی‌ترین حالت این است که لغت را به خاطر سپرده و به یک اپلیکیشن دیکشنری موجود بر روی گوشیتان مراجعه کنید. اپل برای این که این روند را ساده‌تر کند قابلیت Define را در آی‌اواس تعبیه کرده است. به لطف وجود این قابلیت می‌توانید هر لغت نامأنوس را انتخاب کرده و از منوی Action Menu که برایتان باز می‌شود گزینه‌ی Define برای نمایش معنا انتخاب کنید. اگر چه این قابلیت کاربردی است و کار را سریع راه می‌اندازد، اما همواره نمی‌توان از این قابلیت استفاده کرد. برای مثال وقتی لغتی که قصد دریافت معنای آن را دارید به یک هایبرلینک متصل باشد نمی‌توانید Action Menu را به سادگی بر سر لغت ظاهر کنید. توییک Define Activator عنوان جدیدی است که برای فایق‌آمدن بر محدودیت‌های این‌چنینی قابلیت Define و فراهم‌کردن روشی سریع و دم‌دستی برای یافتن معنای لغات توسعه یافته است.

 

همانطور که می‌توان از نام توییک فهمید، Define Activator بر اساس Activator کار می‌کند و در توسط اکشن‌های این توییک فعال می‌شود. بنابراین پس از نصب آن نیاز است که به بخش تنظیمات Activator رفته و اکشنی را برای فعال‌کردن Define Activator تعیین کنید. پس از انجام این کار زمانی که اقدام به اجرای آن اکشن نمایید، پنجره‌ی واردکردن لغت به شکل موجود در تصویر ابتدای پست باز می‌شود. در این پنجره کافی است لغت مورد نظر را وارد کرده و دکمه‌ی Define را جهت دریافت توضیحات فشار دهید.

 

با توجه به این که به کمک اکشن تعریف‌شده می‌توان پنجره‌ی دریافت معنا را از هر کجای سیستم عامل به اجرا درآورد، نیازی نیست که لزوماً لغتی که قصد دریافت معنایش را دارید مقابل دیدتان باشد. هر لغتی که به ذهنتان برسد را می‌توانید به خورد این پنجره داده و معنای آن را مشاهده کنید.

 

Define Activator توییکی کاربردی است که در شرایط مختلفی می‌تواند کمک حال شما باشد. در صورتی که به کارکرد این عنوان علاقه‌مند شده‌اید، می‌توانید آن را به طور رایگان از سورس بیگ‌باس دانلود و نصب کنید.