معرفی توییک IllLookLater؛ جلوگیری از روشن‌شدن صفحه نمایش به هنگام دریافت نوتیفیکشن‌های غیرضروری

زمانی که گوشیتان نوتیفیکشنی دریافت می‌کند صفحه نمایش روشن شده و جزئیات مختلف آن پیغام برایتان نمایش داده می‌شود. زمانی که گوشیتان را در جیب می‌گذارید و یا در شرایطی قرار دارید که تا مدتی چشم به گوشی نخواهید دوخت، این رفتار گوشیتان نه تنها اضافی، بلکه گاهی اوقات آزاردهنده نیز می‌شود. اگر چه شاید نیاز به کنترل چنین رفتاری مبرم نباشد، اما حتی اندک افرادی که چنین نیازی پیدا می‌کنند نیز راهی برای تأمین خواسته‌شان پیدا نمی‌کند. در چنین وضعیتی توییک IllLookLater می‌تواند در نقش ناجی عمل کند.

 

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، پس از نصب‌کردن IllLookLater منوی تنظیمات آن گزینه‌های مختلفی را برای رفع نیاز پیش رویتان می‌گذارد. از بخش تنظیمات IllLookLater می‌توانید مشخص کنید که نوتیفیکشن کدام اپلیکیشن‌ها می‌تواند صفحه نمایش را روشن کند و نوتیفیکشن کدام یک نه. هر اپلیکیشنی که سوئیچ روشن / خاموش روبروی آن را فعال کنید دیگر از روشن‌کردن صفحه نمایش باز مانده و هر اپلیکیشنی که سوئیچش غیرفعال باشد به روال سابق رفتار خواهد کرد.

 

illlooklaterprefs

 

یکی از بهره‌هایی که از وجود IllLookLater می‌توان برد حفظ بیشتر عمر باطری به واسطه‌ی محدودکردن نوتیفیکشن اپلیکیشن‌های غیرضروری است. نور صفحه نمایش آی‌دیوایس‌ها بیشترین سهم در مصرف انرژی را در قیاس با سایر بخش‌ها به خود اختصاص می‌دهد و از این رو بهینه‌کردن چند و چون استفاده از آن می‌توان مفید واقع شود. یکی از نکات مثبت در مورد IllLookLater آن است که با وجود این که نور صفحه نمایش با نوتیفیکشن اپلیکیشن‌های مشخص‌شده روشن نمی‌شود، ولی صدای نوتیفیکشن‌ها قطع نشده و همچنان می‌توان از این طریق از دریافت آن‌ها آگاه شد.

 

در صورتی که به IllLookLater علاقه‌مند شده‌اید می‌توانید آن را هم‌اکنون از سورس بیگ‌باس دانلود و نصب کنید. توجه داشته باشید که برای استفاده از این توییک نیاز به آی‌آواس ۸ خواهید داشت.