معرفی MoonSilent؛ مخفی‌سازی کامل نوتیفیکیشن‌ها و تماس‌های دریافتی آی‌اواس

انتظاری که قریب به اتفاق کاربران از گوشی‌های موبایل دارند ارائه‌کردن حالتی تحت عنوان Silent یا بی‌صداست که در مواقع نیاز از مزاحمت‌های ناخواسته جلوگیری کند. گوشی آیفون نیز به این قابلیت مجهز است و با تنظیم ویژگی‌های حالت سایلنت در بخش Settings و بستن ویبره‌ها، این وضعیت را می‌توان به وضعیتی که گوشی با قرارگرفتن در آن هیچ صدا و ویبره‌ای از خود بروز نمی‌دهد تبدیل کرد. اگر چه عده‌ای از کاربران با این ویژگی راضی شوند، اما مشکلی که برخی کاربران نمی‌توانند با آن کنار بیایند روشن‌شدن صفحه نمایش به هنگام دریافت تماس یا مسیج و ماندن نوتیفیکیشن آن‌ها در لاک اسکرین است. اگر شما نیز جزو این دسته از افراد هستید، توییک جدید MoonSilent برای راضی‌کردن شما توسعه یافته است.

 

پس از نصب و فعال‌کردن MoonSilent تمامی نوتیفیکشن‌ها و تماس‌های دریافتی شما از دید مخفی می‌شوند. یعنی نه صفحه‌ی دریافت تماس را مشاهده خواهید کرد و نه بنر نوتیفیکشن‌های دریافتی را. این مخفی‌سازی به گونه‌ای است که حتی با نگاه‌کردن به لاک اسکرین یا نوتیفیکشن سنتر نیز نمی‌توان فهمید که با گوشی تماسی گرفته یا مسیجی با آن دریافت شده است. ویژگی‌ای که MoonSilent را کاربردی می‌کند ادغام‌شدن آن با توییک Activator و پیش پا گذاشتن اکشن‌های داخل آن برای فعال / غیرفعال کردن کارکرد خود است.

 

از بخش تنظیمات MoonSilent علاوه بر این که می‌توانید اکشن مربوط به فعال / غیرفعال‌سازی آن را مشخص کنید، می‌توانید مشخص کنید که تنها تماس‌ها یا تنها نوتیفیکشن‌های دریافتی مخفی شوند. این که این نوتیفیکشن‌ها یا تماس‌ها در لاک اسکرین نیز نمایش داده شوند یا نه امکانی است که اختیار تعیین آن را از همین بخش به کمک یک تاگل روشن / خاموش دارید. توجه داشته باشید که پس از اعمال تنظیمات دلخواه و سفارشی‌کردن این بخش، گزینه‌ی Apply Changes را از انتهای صفحه برای فعال‌شدن تنظیمات جدید انتخاب کنید.

 

MoonSilent-StatusBar

 

زمانی که MoonSilent فعال است، آیکونی به شکل تصویر فوق در استتوس بار خواهید دید. شایان ذکر است که رفتار توییک با تماس‌های دریافتی نظیر حالت Do Not Disturb نیست و تماس‌ها قطع نمی‌شوند. بلکه در پس‌زمینه گوشیتان زنگ میخورد و این موضوع تنها از دید شما به دور نگه داشته می‌شود. در صورتی که حس می‌کنید به کارکردی که MoonSilent به ارمغان می‌آورد نیاز دارید، می‌توانید آن را به قیمت ۱ دلار از سورس بیگ‌باس خریداری کرده و نصب کنید. اگر امکان خرید برایتان مهیا نیست نیز می‌توانید سراغ سورس‌های ارائه‌دهنده‌ی توییک‌های کرک‌شده بروید.