نحوه‌ی دسترسی به لیست آهنگ‌های شناسایی‌شده توسط سیری

همانطور که مطلع هستید در آی‌اواس ۸ قابلیت شناسایی موزیک سرویس Shazam با دستیار صوتی سیستم عامل آی‌اواس به نام سیری ادغام شده و کاربران این امکان را یافته‌اند که تنها با کمک این دستیار و بدون نیاز به نصب اپلیکیشن اضافی‌ای، هر آهنگی که صدای آن به گوششان می‌رسد را شناسایی کرده و اطلاعات مربوط به آن‌ها را استخراج کنند.

 

این که بتوان آهنگ را در لحظه شناسایی کرد قابلیت بسیار کاربردی‌ای است، اما شاید نتوان در لحظه کاری جز شناسایی انجام داد. یعنی اگر چه طبیعتاً آهنگ را برای گوش‌دادن کامل به آن شناسایی کرده‌اید، ولی شاید در آن لحظه فرصت یا امکان دریافت نسخه‌ی کامل آهنگ را نداشته باشید. در این صورت نیاز است که پس از شناسایی آهنگ دست به دامان حافظه‌ی خود شده و سعی به یادسپاری مشخصات آن داشته باشید. و یا شاید فکر بکرتری بکنید و با گرفتن اسکرین‌شات از صفحه‌ی مشخصات آهنگ آن را به شیوه‌ی مطمئن‌ترین حفظ بکنید. اما اگر بدانید که لیست آهنگ‌هایی که با سیری شناسایی می‌کنید به طور خودکار ذخیره و حفظ می‌شوند دیگر قید این کارها می‌زنید.

 

هر آهنگی که سیری موفق به شناسایی آن می‌شود در اپلیکیشن iTunes دستگاه به همراه لینک دسترسی به صفحه‌ی خرید آن در آیتونز نگهداری می‌شود. برای دسترسی به این لیست اپلیکیشن آیتونز را باز کرده و بر روی آیکون لیست واقع در گوشه‌ی سمت راست و بالای صفحه تپ کنید. صفحه‌ای که نمایش داده می‌شود پس از لودشدن کامل برایتان برگه‌های مختلفی را نشان می‌دهد که عنوان یکی از آن‌ها Siri است. بر روی این سربرگ تپ کنید تا لیست تمامی آهنگ‌های شناسایی‌شده برایتان نمایش داده شود. نحوه‌ی انجام این مراحل به طور تصویری را می‌توانید در تصویر ببینید:

 

siri-identified-song-history-howto