نسخه‌ی ۸.۲ سیستم عامل آی‌اواس دیگر قابل نصب نیست

شب گذشته اپل ساین نسخه‌ی ۸.۲ سیستم عامل آی‌اواس را متوقف کرد و بدین ترتیب کاربران دیگر نمی‌توانند آی‌دیوایسشان را به این ویرایش آپدیت یا ریستور کنند. به این دلیل که آپدیت ۸.۲ قابل جیلبریک نبود نمی‌توان این اتفاق را چندان حائز اهمیت تلقی کرد و کاربرانی که به دنبال جیلبریک هستند عملاً تأثیری از جانب این اتفاق نخواهند دید. اما با این حال اطلاع از مسدودشدن امکان آپدیت و ریستور به یک نسخه از آی‌آواس موضوع مهمی است. بخصوص برای ما کاربران ایرانی که عمدتاً مدت زیادی را صرف دانلود فایل‌های حجیم سیستم عامل آی‌آواس می‌کنیم.

 

پیش از این اگر به هر دلیل شخصی تصمیم می‌گرفت آی‌دیوایسش را به جای نسخه‌ی ۸.۳ به نسخه‌ی ۸.۲ ارتقا دهد کافی بود فایل نصبی نسخه‌ی ۸.۲ را دانلود کند و با استفاده از آیتونز وارد عمل شود. اما با غیرفعال‌شدن ساین نسخه‌ی ۸.۲ دیگر این کار ممکن نیست و تا زمانی که آی‌آواس ۸.۴ عرضه شود، آی‌اواس ۸.۳ تنها نسخه‌ای خواهد بود که می‌توانید به آن آپدیت یا ریستور کنید.

 

اگر چه سعی می‌کنیم در اپل اپس شما را در جریان آخرین اخبار منتشرشده در این خصوص قرار دهیم، اما اگر به دنبال مرجعی هستید که بر روی این موضوعات تمرکز داشته باشد و در کمترین فرصت شما را از قضیه مطلع سازد می‌توانید IPSW.ir کمک بگیرید.