نسل بعدی اپل تی‌وی به همراه ریموتی مجهز به تاچ پد عرضه خواهد شد

به گزارش نیویورک تایمز نسل بعدی دستگاه اپل تی‌وی کمپانی اپل با ریموتی بازطراحی‌شده و مجهز به تاچ پد عرضه خواهد شد. در توضیح بیشتر آمده است که به موجب بازطراحی انجام‌شده این ریموت از مدل ۰.۲ میلی‌متری فعلی کمی ضخیم‌تر خواهد شد. نیویورک تایمز می‌گوید که احتمالاً ضخامت ریموت این وسیله هم اندازه با ضخامت ریموت سیستم صوتی Amazon Echo که ۰.۶ میلی‌متر است خواهد شد. در توضیح کاربرد تاچ پد این وسیله به فراهم‌کردن امکان اسکرول‌کردن اشاره شده و از وجود دو دکمه‌ی دیگر که احتمالاً برای پخش و رفتن به منو به کار خواهند رفت نیز حرف به میان آمده است.

 

در نسخه‌ی فعلی ریموت اپل تی‌وی جهت حرکت بین گزینه‌های مختلف منو نیاز است که دکمه‌های موجود بر روی نوار چرخان را بارها فشار دهید و به محل مورد نظر برسید. اما وجود یک تاچ پد می‌تواند این روند را بسیار ساده‌تر از آن چه هست کند. درست شبیه به امکانی که اپلیکیشن ریموت بر روی آیفون، آیپد، آیپاد و اخیراً اپل واچ فراهم می‌کند.

 

در این گزارش نیز همانند شایعات منتشرشده‌ی اخیر از کنفرانس WWDC ماه آینده به عنوان زمان عرضه‌ی این گجت یاد شده است. در ادامه نیز آمده که چندین تن از افراد مطلع از برنامه‌های اپل از احتمال معرفی سرویس تلویزیونی جدیدی برای اپل تی‌وی، آیفون و آیپد که مبتنی بر اینترنت کار خواهد کرد خبر داده‌اند. ماه گذشته در گزارش دیگری از The Wall Street Journal آمده بود که سرویس تلویزیونی جدید اپل در ماه شهریور با بیش از ۲۵ کانال و هزینه‌ی اشتراک ۳۰ تا ۴۰ دلار در ماه معرفی خواهد شد.