پورت عیب‌یابی اپل واچ بر روی مدل‌های رسیده به دست کاربران نیز وجود دارد

اگر پیگیر اخبار اپل واچ بوده باشید می‌دانید که بر روی مدل‌های مختلف این وسیله که در اخبار، شایعات و بررسی‌های متعدد منتشرشده تا به امروز دیده‌ایم پورت ناشناخته‌ای وجود داشت که به طور دقیق از ماهیت آن اطلاعی در دست نبود. از همان ابتدا این موضوع که مدل‌های رسیده به دست کاربران نیز چنین وضعیتی خواهند داشت یا نه در هاله‌ای از ابهام قرار داشت. حال با رسیدن سفارش‌های کاربران به دست عموم آن‌ها، تأیید شده است که محل پورت بر روی بدنه‌ی این مدل‌ها نیز قرار دارد و روی آن توسط درپوشی پوشانده شده است.

 

یکی از کاربران خوانندگان وبسایت MacRumors که به تازگی سفارش اپل واچ اسپورت با رنگ خاکستری فضایی خود را دریافت کرده است به سراغ قسمتی که انتظار می‌رفت پورت در آن محل قرار داشته باشد رفته و با ثبت تصاویر باکیفیتی وجود این پورت بر روی بدنه را تأیید کرده است. درپوش این قسمت شبیه به چیزی است که بر روی آیفون و آیپد به عنوان درپوش محافظ شیار سیمکارت دیده‌ایم. بر همین اساس حدس زده می‌شود که نحوه‌ی بازشدن آن نیز به طور مشابهی انجام بگیرد و پورتی که ظاهر می‌شود به سرویس‌دهندگان اپل در اپل استورها اجازه‌ی عیب‌یابی دستگاه را بدهد.

 

diagnosticport

 

این پورت را در مدل‌های به نمایش‌گذاشته‌شده از سوی رسانه‌های مختلف در بررسی‌های منتشرشده از وسیله در ابتدای ماه میلادی جاری نیز دیده بودیم. حتی شاید مطلع باشید که بر روی مدل‌های به نمایش گذاشته‌شده‌ی اپل واچ در اپل استورها نیز این پورت بدون حفاظ قرار داشت. شاید به این خاطر که کارکنان اپل در این بخش بتوانند با استفاده از آن به طور پیوسته فعالیت‌های گجت را زیر نظر داشته و تنظیمات آن را تغییر دهند.

 

در گزارشی از وبسایت TechCrunch آمده است که در آینده ممکن است از این پورت برای ساخت بندهای هوشمند استفاده شود. اما فعلاً مشخص نیست که اپل برنامه‌ای برای این کار دارد یا نه.