کالبد شکافی اپل واچ؛ داخل ساعت هوشمند اپل چه خبر است؟

تحویل سفارش اپل واچ کاربران از نخستین ساعات بامداد امروز آغاز شده و از این همین رو با موجی از اطلاعات جدید در مورد این وسیله روبرو شده‌ایم. کاربران بالاخره پس از ۸ ماه صبر به ساعت هوشمند دلخواهشان دست پیدا کرده‌اند و هر مورد مبهمی که برایشان در خصوص این وسیله وجود داشت در حال رفع‌شدن است. در زمینه‌ی شناخت بیشتر این گجت هر یک از مراجع در حال انجام سهم و وظیفه‌ی خود هستند. در همین راستا سرویس iFixit نیز مطابق معمول سراغ کالبدشکافی سخت‌افزاری وسیله رفته و سعی کرده بفهمد که داخل این گجت از چه عناصری تشکیل یافته است.

 

مهندسین این سرویس سراغ مدل ۳۸ میلی‌متری مدل اسپورت این ساعت هوشمند رفته‌اند که در بین مدل‌های مختلف اپل واچ می‌توان آن را ارزان‌ترین و البته محبوب‌ترین گزینه دانست. این تیم کار خود را با جداکردن صفحه نمایش از بدنه آغاز کرده و کار تا جداکردن تک‌تک قطعه‌های داخلی از ساختمان اصلی کالبد آن پیش رفته است. مجموعه تصاویر این بررسی را می‌توانید در این صفحه از وبسایت iFixit تماشا کنید.

 

طی این بررسی مشخص شده است که دستگاه اپل واچ مجهز به باطری‌ای ۲۰۵ میلی‌آمپرساعتی است که با ولتاژ ۳.۸ کار می‌کند. این باطری در جای خود چندان سفت نشده و حدس زده می‌شود که هدف از این کار راحت‌کردن فرآیند تعویض باطری در مواقع نیاز است. البته فضایی که داخل مدل ۴۲ میلی‌متری وجود دارد طبیعتاً بیشتر است و به همین خاطر اپل ممکن است از باطری با ظرفیت بالاتری بر روی این مدل استفاده کند. که در نهایت منجر به طول عمر بیشتر خواهد شد.