کانسپت جدیدی از آیفون ۷ با الهام از قابلیت Digital Crown اپل واچ

کم کم بازار شایعات برای آیفون بعد در حال داغ‌شدن است و خبرهای جسته و گریخته‌ی مختلفی از این وسیله از زبان رسانه‌های مختلف می‌شنویم. عده‌ای از کاربران با دیدن تصاویری لورفته از قسمت‌های مختلف وسیله کنجکاوی خود را ارضا می‌کنند و به همین شکل اخبار را پیگیر هستند. اما عده‌ای نیز وجود دارند که جز با دیدن مدل‌هایی هر چند غیرواقعی، اما نزدیک به مدل نهایی دستگاه راضی نمی‌شوند. اینجاست که سازندگان کانسپت‌ها وارد عمل می‌شوند و با هر چه دم دستشان است، از اخبار و شایعات گرفته تا تصورات ذهنی خود را مخلوط کرده و مدلی نهایی را با لقب آیفون بعدی منتشر می‌کنند.

 

فعالان سرویس ConceptsiPhone نیز اخیراً دست به چنین اقدامی زده و کانسپتی از آیفون بعدی که نه آیفون ۶ اس، بلکه آیفون ۷ نامگذاری شده است را منتشر کرده‌اند. اصلی‌ترین ویژگی لحاظ‌شده در این کانسپت تجهیز آیفون بعدی به قابلیت Digital Control به کار رفته در اپل واچ است. اگر با خودتان بگویید که این یکی از خنده‌دارترین تناقضاتی است که می‌تواند رخ دهد چندان در اشتباه نیستید. اپل Digital Control را به این خاطر بر روی اپل واچ تعبیه کرد که کاربران بدون لمس‌کردن صفحه‌ی کوچک آن بتوانند بر روی محتویات آن زوم کنند. در حالی که بر روی آیفون صفحه نمایش به اندازه‌ی کافی بزرگ هست که کار با انگشت هیچ مشکلی نداشته باشد. اما همه‌ی این فکرهای منطقی مانع از بلندپروازی‌های سازندگان کانسپت مورد بحث نشده است.

 

در ادامه آمده است که آیفون ۷ مجهز به صفحه نمایش رتینای HD+ خواهد بود که رزولوشنی با سایز ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل داراست. ضخامت دستگاه نیز در همان ضخامت ۶.۹ میلی‌متر مربوط به آیفون ۶ ثابت نگه داشته شده است. در این کانسپت شاهد تعبیه‌شدن سنسورهای جدیدی بر روی دکمه‌ی هوم مجهز به حسگر شناسایی اثر انگشت هستیم که قادر به شناسایی جسچرها و حرکت‌های مختلف است.

 

ویدیوی این کانسپت از آیفون بعدی را می‌توانید در زیر تماشا کنید: