مدل های 2016 فولکس واگن به همراه سرویس CarPlay پیش فروش خواهند شد

سرویس CarPlay اپل به نظر راه خود را در میان برندهای محبوب خودروسازی یافته است و جای خود را در میان صدها سرویس دیگر داخل خودروهای محبوب باز کرده است. مدل هایی از برند آئودی، مدل های جدید کمپانی هوندا،  تولیدات ولوو و برند شورولت از جمله خودروهایی هستند که به این سرویس جدید مجهز شده‌اند و هر روز نیز قراردادهای جدیدی با اپل منعقد میشود که برندهای جدیدی را وارد بازی میکند.

حال کمپانی عظیم فولکس واگن (Volkswagen) نیز خبر داده است که برخی از مدل های 2016 این کمپانی دارای سرویس CarPlay خواهند بود که در قالب سیستم MIB-II infotainment خودروهای فولکس واگن وجود خواهد داشت. سیستم MIB-II infotainment از طرح های ابدائی فولکس واگن میباشد که به صاحب خودرو اجازه میدهد علاوه بر امکانات ساده مانند تماس و پخش موزیک، امکاناتی از جمله روشن کردن و نمایش مشخصات خودرو را نیز بر روی تلفن همراه خود داشته باشد و به نوعی این طرح باعث یکپارچه شدن امکانات تلفن هوشمند و خودروهای تولیدی این کمپانی میشود.

Volkswagen-Apple-CarPlay

امکاناتی از جمله مکانیابی خودکار خودروی سرقت شده، قفل کردن و دسترسی به دیگر امکانات از راه دور، ارسال خودکار گزارش تصادف و نمایش جزییات فنی خودرو از دیگر امکانات این سرویس هستند که در قالب اپلیکیشن های کاربردی داخل آن وجود دارند. البته برای استفاده از آنها صاحب خودرو دارای یک تریال شش ماهه‌ی رایگان میباشد و بعد از آن باید 199 دلار برای هر سال بپردازد.

گفتنی است مدل های 2016 فولکس واگن که از CarPlay پشتیبانی خواهند کرد، Tiguan و Golf R میباشند. آیا شما تابحال از سرویس CarPlay یا دیگر سرویس های مشابه آن استفاده کرده‌اید؟ آیا واقعا استفاده از این سرویس ها در خودرو کاربردی است؟