نحوه‌ی گزارش باگ‌ها و مشکلات آی‌اواس ۹ بتا به اپل

اپل برای نخستین بار سیستم عامل موبایلی خود با نام آی‌اواس را به شکل بتای عمومی درآورده و امکان نصب آن را در اختیار بسیاری از کاربران قرار داده است. دلیل انجام این کار آن است که کاربران زیادی با گوشه و کنار سیستم عامل سر و کله بزنند و مشکلاتی که به چشمشان می‌خورد را گزارش دهند. نتیجه‌ی این کار به دست آمدن سیستم عاملی است که نخستین نسخه‌ی عمومی آن پایداری زیادی دارد و باگ‌ها در آن حداقل هستند. بنابراین اگر آی‌دیوایستان را با آموزش منتشرشده در اپل اپس به آی‌اواس ۹ بتا ارتقا داده‌اید، یکی از اصلی‌ترین چیزهایی که باید از آن مطلع باشید نحوه‌ی گزارش‌دادن باگ‌ها و مشکلاتی است که به چشمتان می‌خورد.

برای ساده‌تر کردن روند کار، اپل در نسخه‌های بتای آی‌اواس اپلیکیشنی به نام Feedback تعبیه کرده است. زمانی که قصد گزارش باگ و اشکالی را دارید سراغ Feedback رفته و آن را باز کنید. اگر نخستین بار است که سراغ این اپلیکیشن می‌روید از شما اطلاعات اپل آی‌دیتان درخواست خواهد شد.

Feedback-Assistant-iOS-9

Feedback-Assitant-Sign-in

پس از واردشدن محیطی شبیه به محیط اپلکیشن میل خواهید دید. روی New Feedback یا آیکون نوار بالا تپ کنید تا صفحه‌ی نگارش پیغام جدید برایتان نمایش داده شود.

New-Feedback-Compose

در صفحه‌ای که باز می‌شود کادرها و فیلدهای زیادی خواهید دید که باید متناسب با باگی که شناسایی کرده‌اید گزینه‌های مختلف آن‌ها را انتخاب کنید. مواردی نظیر این که مشکل چیست، نوع باگ چیست، هر چند وقت یک بار رخ می‌دهد و موارد دیگری از این دست.

New-Feedback-iOS-9

پس از مشخص‌کردن خصوصیات مختلف باگی که شناسایی کرده‌اید می‌توانید اسکرین‌شات‌هایی را نیز ضمیمه‌ی گزارش خود کنید. این کار در مواقعی که برای مثال با یک باگ گرافیکی در محیط کاربری آی‌اواس طرف هستید کار شرح و توصیف را راحت‌تر می‌کند. برای ضمیمه‌ی تصویر یا ویدیو روی Add image or Video تپ کنید.

Add-Image-Feeback-Assitant

پس از پرکردن تمامی فیلدهای ضروری روی Submit تپ کنید تا پیغامتان ارسال شود. توصیه می‌کنیم که اگر کاربر آی‌آواس ۹ بتا هستید گزارش باگ را جدی بگیرید تا سهمی در کم‌کردن مشکلاتی که کاربران با عرضه‌ی این نسخه از آی‌آواس در پاییز امسال ممکن است مواجه شوند داشته باشید.