تعداد موزیک های استریم شده در اسپاتیفای 25 برابر اپل موزیک است

اپل موزیک در ابتدای راه تبدیل شدن به یک سرویس پرطرفدار است، آنهم در عرصه‌ای که پیش از این رقیبان سرسختی مانند اسپاتیفای در آن سلطنت میکردند. اپل تلاش کرده است تا با امکانات جدیدی مانند محتوا و کلیپ های اختصاصی، گوی سبقت را از اسپاتیفای برباید و به قول معروف برگ برنده‌ای در این رقابت، داشته باشد. چندی پیش نیز اپل اعلام کرد که 10 میلیون کاربر از اپل موزیک استفاده میکنند که این موضوع در زمان حدود یک ماه پس از عرضه، یک رکورد فوق العاده محسوب میشود.

اما به تازگی صحبت هایی از Ben Patterson مدیر تشکیلات DashGo منتشر شده است که نشان میدهد اپل آنچنان هم یکه تاز این رقابت نیست. طبق مصاحبه‌ای که Patterson به تازگی با Recode انجام داده است، تعداد موزیک های استریم شده در سرویس اسپاتیفای، 25 برابر موزیک های استریم شده در اپل موزیک میباشد. این مقدار یعنی اپل تنها چهار درصد سهم موزیک های استریم شده را در اختیار دارد، تازه اگر دیگر سرویس های موسیقی را به حساب نیاوریم.

Apple_Music_Vs__Spotify_3066050000_19891426_ver1.0_640_480

موسسه‌ی DashGo تنها یک موسسه‌ی آنالیز ساده نیست و کار اصلی آنها عقد قرارداد برندها و هنرمندان مستقل صنعت موسیقی با سرویس هایی نظیر اپل موزیک و اسپاتیفای میباشد؛ بنابراین آنها کاملا در وسط میدان حضور دارند و گزارشاتی کاملا مستند و برمبنای حقیقت ارائه میدهند. طبق آمار، اسپاتیفای دارای 75 میلیون کاربر فعال در سراسر جهان است که این رقم یعنی 7.5 برابر کاربران فعلی موزیک (درحالیکه هنوز استفاده‌ی پولی از اپل موزیک شروع نشده است).

پس اگر رقم اعلام شده توسط اپل درست باشد، این سرویس باید حدود 13 درصد اسپاتیفای، پخش موزیک داشته باشد، که اینطور نیست. بنابراین اپل موزیک نتوانسته کاملا موفق عمل کند و این موضوع درآینده مدیران اپل را به چالش بیشتری خواهد کشید.

url

اگر بخواهیم واقع بین باشیم، با تمام احترام برای سرویس های دیگر پخش موسیقی آنلاین، رقابت اصلی در آینده بین اپل و اسپاتیفای خواهد بود و اگر اپل بتواند اسپاتیفای را از میدان به در کند، نبض این بازار را در دست خواهد گرفت؛ چیزی که در مورد سامسونگ هم درحال وقوع است.